Česko-slovenská pobočka banky UniCredit má za sebou úspěšný půlrok. Konsolidovaný hospodářský výsledek UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia se po zdanění zvýšil
z 3 095 milionů Kč (k 30. 6. 2015) na 3 463 milionů Kč (ke stejnému datu v letošním roce), výsledek před zdaněním dokonce vzrostl o 12,6 % na 4,36 miliardy korun.
Z dalších důležitých ekonomických parametrů vybíráme:
- Provozní výnosy meziročně vzrostly o 6,9 %.
- Úvěry klientům se ve srovnání s 30. červnem 2015 zvýšily o 4,9 %.
- Vklady klientů meziročně vzrostly o 11,8 %.
- Celková aktiva meziročně vzrostla o 12,6 %.
Výsledky jednotlivých segmentů banky:
- V retailovém bankovnictví výrazně vzrostl segment úvěrování, o 13,6 % díky vysokému růstu hypotečních úvěrů (14,3 %) i spotřebitelských půjček (11 %). Rostou i bankovní vklady retailových klientů (9,1 %) podpořené úspěchem bezpoplatkového účtu U konto, které získává popularitu zejména mezi mladými klienty.
- V korporátním segmentu došlo k výraznému meziročnímu nárůstu vkladů klientů o 18,1 %. Stabilní růst poskytnutých úvěrů (4,8 %) se projevil v segmentu malých a středních firem dvouciferným meziročním růstem o 10,1 %.
- V rámci leasingových firem vzrostla financovaná hodnota vozidel za první pololetí 2016 o 26 % oproti stejnému období v roce 2015. Nejvýraznějšího meziročního nárůstu vyjádřeného v procentech bylo dosaženo u vozidel do 3,5 tuny (31 %) a vozidel nad 3,5 tuny (7 %).
Generální ředitel UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, Jiří Kunert, výsledky hodnotí takto: „I přes zvýšené náklady do Rezolučního fondu a Fondu pojištění vkladů jsme dosáhli dvanáctiprocentního růstu konsolidovaného čistého zisku. K tomuto významnému nárůstu čistého zisku přispěly jak stabilně se zvyšující objemy retailových a korporátních úvěrů, tak i výnosy plynoucí z mezinárodní transakce – akvizice Visa Europe, kde naše banka měla majetkovou účast. Napříč všemi segmenty se nám daří úspěšně implementovat nastavenou strategii a vytváříme si silnou pozici pro další růst na obou trzích. UniCredit Bank se i nadále těší vysoké důvěře klientů v období, kdy jsou banky v celé Evropě pod tlakem rostoucích regulací, udržení výnosnosti či událostí jako Brexit.“