Pražské nemovitosti se dočkají několika konverzí na hotely

28. 3. 2018

Sdílet

Českému hotelovému trhu se díky stabilně vzrůstajícímu počtu turistů nadprůměrně daří. To má příznivý vliv na hotelové nemovitosti, které svou výnosností mezi 6–7 %, výrazně převyšují rentabilitu ostatních komerčních sektorů, jmenovitě maloobchodu, kanceláří a industriálního sektoru. Táhnou rovněž kvůli jistotě dlouhodobého pronájmu. Konverze zejména kancelářských prostor na hotelové tak začínají být častou volbou tuzemských i mezinárodních investorů, přičemž čeští operátoři dokáží velmi dobře konkurovat těm zahraničním a bývají častější volbou majitelů hotelů. Na trhu je z řad operátorů jen okolo 14 % mezinárodních značek.

Z důvodu nedostatku prémiových produktů bude rok 2018 právě ve znamení konverzí a lze očekávat menší transakční objemy než v letech předešlých. Investoři proto hledají vhodné objekty ke konverzi s vidinou větších výnosů, a to převážně stávající kancelářské budovy na prémiových adresách. Saturace trhu totiž téměř neumožňuje vznik nových hotelů v lukrativních lokalitách. Společnost Cushman & Wakefield eviduje trend na Václavském náměstí či v lokalitách na Praze 5 nebo Praze 7, kde se kancelářské prostory mění na hotely a apartmánové hotely.

„Václavské náměstí je vhodnou ukázkou toho, že si investoři příležitosti ke konverzím nenechají ujít. Příkladem je Dům u Zlaté Pšenice (Václavské náměstí 48), kde od devadesátých let sídlila Česká spořitelna. Vyšší patra obsadí hotel patřící do českého řetězce Pytloun Hotels. Ten expanduje z Liberce, kde je aktuálně jedničkou na regionálním trhu. Václavské náměstí čeká konverze kanceláří na hotelové apartmány také v ikonické budově v jeho horní části. Hotelové apartmány, které zde vzniknou, budou opět provozovány silnou českou značkou,“ říká Tomáš Cejnar, investiční analytik ze středoevropského hotelového týmu společnosti Cushman & Wakefield.

Při kontinuálně vzrůstající průměrné ceně za pokoje i obsazenosti zažívá hotelový trh v Praze žně. Průměrná obsazenost v roce 2017 činila 80,2%, oproti 77,2% v roce 2016. Průměrná cena pokoje se pohybovala na úrovni 88 eur v roce 2017, oproti 81 eur v roce předešlém. Tato čísla představují průměr celé Prahy. Významným rysem trhu je i výrazná konkurenceschopnost českých operátorů. Tuzemským společnostem se velmi dobře daří obstát v tendrech o provozování pražských hotelů, především díky jejich detailní znalosti trhu.

„Český operátor dokáže nabídnout nájemní smlouvu institucionálního charakteru, tedy poskytne majiteli záruky a krytí, které zcela eliminují potenciální rizika, což ukazuje sílu jednotlivých českých značek a rapidní rozvoj trhu. Z pohledu majitelů menších a středních hotelů je dnes jednodušší pronajmout provoz hotelu silnému českému operátorovi, který dokáže snížit náklady a zvýšit ziskovost projektu,“ vysvětluje David Nath, vedoucí hotelového týmu pro střední a východní Evropu.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality