Tržby společnosti Seznam.cz za rok 2014 přesáhly 3 miliardy korun

26. 5. 2015

Sdílet

Tržby společnosti Seznam.cz i nadále rostou. Jejich růst se dokonce zrychlil a v roce 2014 celkové tržby přesáhly 3,1 miliardy korun. I v roce 2014 rostly nejvíce příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik, a to meziročně o více než 20 %. Pokud se podíváme na to, jak jsou rozděleny příjmy společnosti Seznam.cz, stále platí, že největší část příjmů pochází z reklamního systému Sklik. Ten se na celkových tržbách společnosti Seznam.cz podílí více než 40 %. Třetinový podíl pak mají příjmy z display reklamy, kam se počítají i video a mobilní reklamní formáty (na službách jako jsou Novinky.cz, Super.cz, Stream.cz atd.). Zbývajících zhruba 20 % příjmů tvoří inzerce na oborových serverech (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz atd.) a z katalogového serveru Firmy.cz. Zisk společnosti Seznam.cz před zdaněním za rok 2014 přesáhl jednu miliardu korun a vyšplhal se přes 1,136 miliard korun.

 

„Opět se potvrdilo, že se nám vyplácí inovace v reklamním systému Sklik. Tržby za rok 2014 nám v něm vzrostly o téměř 21 %. Inovovali jsme ale i formáty a reklamní pozice v klasické display reklamě a i příjmy z ní meziročně vzrostly, konkrétně o 10 %. Nejrychleji přitom rostly příjmy na službě Sport.cz (meziroční nárůst přesáhl 45 %). Daří se nám tedy nejen na poli inovací produktů, ale i obchodně,“ uvádí k výsledkům Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz, a dodává: „V loňském roce jsme se také pustili do akvizic. Začali jsme vstupy do společností Kupi.cz a TopGis. Leos jsme navázali zatím menšími projekty, jako je Sleduj divadlo či BikerSeason. Další plány si zatím necháme pro sebe.“

 

V roce 2014 prošla řada služeb významnými inovacemi, které pomohly navýšit celkové příjmy. Seznam.cz nyní ještě výrazněji podporuje nestandardní reklamní řešení, zejména pak na hlavní stránce Seznam.cz, kde kampaně klientů dosahují vysoké visibility a úspěšnosti. Stále oblíbenější jsou i rich média formáty, do nichž firmy na Seznam.cz investovaly v roce 2014 desítky miliónů korun. Společnost intenzivně rozvíjí svůj reklamní systém Sklik, přidala například možnost použít v rámci PPC kampaní i bannery, a nepřestává pracovat na dalších možnostech cílení reklamy. Kromě toho, že se v loňském roce pustila do RTB, zaznamenala také nárůst kampaní, které využívaly behaviorální cílení, a to meziročně o 50 %. Novinkami v roce 2014 prošla i služba Zboží.cz, jež nyní používá aukční model i v hledání mezi nabídkami e-shopů. Největších změn pak doznal katalog Firmy.cz. Ten nyní spojuje výhody nejnavštěvovanější služby svého druhu a aktivního řízení kampaní v čase podle potřeb konkrétních inzerentů.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality