Účetnický systém pro zářivě čistou Prahu

10. 12. 2010

Sdílet

„Informační systém Helios Green, dříve pod názvem LCS Noris, máme v naší společnosti již od r.2000 a dá se říci, že jsme do tohoto ERP systému zapojili téměř všechny oblasti činností,“ říká Radovan Čížek, ředitel úseku informačních technologií Pražských služeb a dodává: „Začali jsme zakázkovým modulem, typickým pro PS a s. – POPEL. Dále jsme pokračovali oblastmi jako je – Personalistika a mzdy, Účetnictví, Majetek, Obchodní sklad, Doprava, Zakázky, Vážní systém, Smlouvy, Investice, Údržba… Máme přibližně 350 uživatelů a jsme spokojeni, proto jsme informační systém od r. 2000 neměnili a sami si svými nápady zadáváme další a další zakázková řešení pro podporu dalších procesů firmy“.

V roce 2008 tak Pražské služby dostaly nabídku na převedení systému na jeho vyšší verzi. Důvodem byla skutečnost, že tvůrce systému měl k dispozici technologicky mnohem dokonalejší platformu Microsoft .NET a podpora původní platformy, Power Builder, měla končit.

 

Zákazník byl podrobně seznámen s procesem migrace

 

„Zúčastnili jsme se jedné referenční návštěvy ve firmě, která migrací nedávno prošla,“ vzpomíná Dagmar Vyšínová. „Nicméně nebylo to pro nás úplně vypovídající, s ohledem na to, že máme v systému nezvykle široký záběr.“ V červnu 2008 byla Pražskými službami zadána objednávka na migrační studii a v srpnu byla podepsána implementační smlouva na vyšší verzi systému Helios Green. Celý proces migrace byl dokončen v září 2010.

„V současnosti se plně věnujeme usazení nové verze systému v naší společnosti a řešíme dílčí problémy, které však nezasahují zásadním způsobem do jeho funkčnosti,“ vysvětluje Dagmar Vyšínová. „Z pohledu správce systému jsme zaznamenali zásadní změny, které mu však přinášejí více samostatnosti a možnosti být tvůrčí. Nicméně ani my-správci zdaleka nevíme, co vše nám nová verze nabízí. Seznamujeme se s novinkami průběžně, dle momentální potřeby. Právě ve chvíli momentální potřeby pak velice záleží na konzultantovi dodavatele, jak je ochoten prezentovat nové způsoby řešení a metodicky zástupcům IT v Pražských službách pomoci.“

Dagmar Vyšínová dále hodnotí: „Už nyní lze konstatovat, že migrace probíhala, jak nejlépe mohla. Žádný změnový proces neprobíhá úplně hladce a bez problémů, nicméně pak záleží na vůli chtít a být ochoten, a to u obou zúčastněných stran. Lze tedy říci, že problémy byly, ale řešily se tak, abychom jako odběratel byli spokojeni. Nakonec o tomto faktu svědčí i to, že migrace na novou verzi proběhla v domluveném termínu a z našeho pohledu nad očekávání.“

 

Jak dlouho trvá migrace...

Migračního procesu se na straně zákazníka zúčastnilo pět konzultantů IT. Po dobu dvou let, kdy migrace probíhala, se složení týmu IT nezměnilo, což nemalou měrou přispělo k úspěšnosti projektu z pohledu všech hodnotících hledisek, jimiž jsou čas, náklady a kvalita. Do migračního procesu bylo postupně zapojeno navíc 40 klíčových uživatelů z řad běžných zaměstnanců, a to pro testování všech oblastí, které probíhalo ve čtyřech základních etapách. Čas, který konzultanti a testeři na migračním projektu strávili, dosahuje odhadem okolo 12 000 hodin. 

Nejvíce problémů se objevilo v souvislosti s webovým rozhraním, jehož prostřednictvím komunikuje společnost s ostatními systémy napojenými na Helios Green. I zde šlo však především o kooperaci, která byla oboustranně na velmi dobré úrovni. Z hlediska uživatelů se žádný zásadní problém s novou verzí systému nevyskytl.

„Podpora dodavatele byla na velmi dobré úrovni, a to nejen při řešení problémů v průběhu testování, ale i při samotné migraci na ostré prostředí,“ chválí Dagmar Vyšínová.

 

Zdroj: Asseco Solutions

 

Našli jste v článku chybu?