Rizika přetrvávají v nesledování historie přihlašování a nekontrolovaném přístupu dětí k počítači. Většina klientů bank využívající internetové bankovnictví si uvědomuje riziko možného odcizení a zneužití přihlašovacích údajů. Čtyři pětiny uživatelů jsou při práci se svým počítačem, po upozornění na nebezpečí phishingu v posledním roce, opatrnější. Přesto zůstávají některé rizikové oblasti podceňované, jako například sledování historie přihlašování do internetového bankovnictví nebo nekontrolovaný přístup dětí na počítač. Tyto hlavní závěry vyplývají z průzkumu, který pro Komerční banku zpracovala agentura IPSOS. Průzkumu se zúčastnilo 1050 respondentů z celé České republiky.
„Přístup Čechů k zabezpečení svých počítačů, ze kterých se přihlašují do internetového bankovnictví, se v posledním roce výrazně zlepšil. To je rozhodně pozitivní informace, protože Česká republika je zemí určenou pro testování stále sofistikovanějších způsobů, jak vykrást účet přes napadený počítač uživatele,“ uvedl Mojmír Prokop, manažer Distribučních kanálů a Customer Intelligence Komerční banky.
Průzkum dále potvrdil, že 95 % respondentů používá nějaký antivirový program a 83 % neotevírá přílohy a odkazy v mailech od neznámých odesílatelů. Poměrně pozitivně lze hodnotit i přihlašování do internetového bankovnictví z neznámých počítačů, který nikdy nebo občas využije jen desetina dotazovaných.
Podle Mojmíra Prokopa je však potřeba zlepšit tři oblasti. „Velmi rizikové je stahování nelegálního softwaru, který běžně využívá více než 20 % respondentů. Důrazně však doporučuji, aby klienti bank sledovali historii přihlašování do internetového bankovnictví, což pravidelně dělá jen 47 % dotazovaných. Rizikové je rovněž nechat své ratolesti bez dozoru na počítači, ze kterého se následně přihlašujete na svůj účet v bance. Běžně se tak děje u 36 % respondentů,“ doplnil Mojmír Prokop.