Internetové obchody mají otevřeno doslova 24 hodin, přesto téměř polovina nákupů se uskuteční během vrcholu pracovní doby, tj. mezi 9.00 a 15.00. Během těchto sedmi hodin proběhne 48 % všech objednávek. Nejvíce jich e-shopy zaregistrují od 10 do 12 hodin. Po odpoledním poklesu je další vlna nákupů pak ve večerních hodinách, kolem 21.00.
„Pro lidi zaměstnané v kanceláři s přístupem k internetu, je to ideální doba pro vyhledání, porovnání a nákup požadovaného zboží. Pokud si vyčlení čas, tak mají klid a nejsou rušeni dětmi nebo partnery,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a doplňuje: „Mezi lidmi je stále oblíbenější prohlížet si zboží nebo brouzdat v e-shopech přes mobilní zařízení. Dnes již můžeme sledovat téměř polovinu přístupů do on-line obchodů právě z tabletů a mobilních telefonů. Nicméně finální objednávky jsou ve většině případů dokončeny přes počítač. Důvodem může být i to, že mobilní zařízení používají lidé často i při jiné činnosti, jako například při sledování televize nebo během cestování MHD.“
Zdroj: Shoptet