Většina inovativních firem chce zvýšit počet zaměstnanců, některé až o polovinu

20. 2. 2020

Sdílet

Jako další bariéry pro rozvoj podnikání vidí i administrativní a legislativní podmínky nebo náklady na pracovní síly. Informace vyplývají z průzkumu společnosti Ipsos mezi 51 českými inovačními firmami, které se letos zapojily do soutěže Zonky Innovation Awards.

 

Jako nejvhodnější podporu rozvoje technologických firem vnímají jejich ředitelé a manažeři akcelerátory nebo inovační huby. Pouze desetina respondentů si myslí, že nejlepší formou podpory inovačních společností je regulatory sandbox. Tedy prostředí, ve kterém mohou firmy testovat své produkty pod dohledem regulátora s jednou výhodou - v testovacím režimu jsou vypuštěna některá veřejnoprávní pravidla. 20 procent respondentů uvedlo, že není potřeba rozvoj technologických nebo inovačních firem podporovat jakýmkoliv opatřením.

 

Z průzkumu také vyplynuly dva trendy, které budou pro technologické firmy aktuální:

 

Prvním z nich je postupná automatizace nebo robotizace služeb. Skoro polovina oslovených firem uvedla, že automatické postupy nahradí do 5 let část jejich zaměstnanců.

 

Druhý patrný trend - inovativní společnosti považují pro svůj chod jako zcela zásadní marketingové aktivity. Většina firem má pro svá marketingová oddělení vyčleněný samostatný rozpočet, který plánují navyšovat. Oslovené společnosti budou také navyšovat kapacity marketingových pracovníků, ať už o interní zaměstnance nebo externí spolupracovníky.

Našli jste v článku chybu?