Příjem a bohatství nejsou hnací silou prosperity, zjistila nová globální studie

Lidé si prosperitu spojují více s finanční bezpečností a klidem mysli než se současným příjmem a bohatstvím. Vychází to z Barometru finanční prosperity PayU.



Tři čtvrtiny lidí na trzích s vysokým růstem neidentifikují bohatství a příjem jako hnací faktor prosperity. Ve skutečnosti tři čtvrtiny lidí s podprůměrným příjmem ve své zemi uvádějí, že se cítí prosperující. Místo toho jsou hlavní hybné síly prosperity spokojené se spokojeným životem, dobrým zdravím pro přátele a rodinu, dobrou a stabilní prací a dostatečnými úsporami do budoucna. Zjistil to výzkum společnosti PayU, divize skupiny Prosus, která se specializuje na fintech a e-platby, vycházející z globálního technologického gigantu Naspers.

 

Pouze čtvrtina lidí na trzích s vysokým růstem považuje bohatství za hlavní faktor prosperity, přičemž na Středním východě a v Africe je to 36 % a v Jižní Americe naopak jen 9 %.

Zdraví však sjednotilo všechny regiony s vysokým růstem, nejvíce ho řadí mezi hlavní faktory prosperity lidé v Asii, Latinské Americe, Africe a východní Evropě.

 

Barometer finanční prosperity PayU:
Vnímání prosperity na trzích s vysokým růstem ukázal, že klíčem k prosperitě lidí je přístup k finančním službám. Studie mezi více než 10.000 spotřebiteli odhalila, že šest z deseti lidí věří, že finanční služby jim pomohly stát se prosperujícími. Devět z deseti lidí dokázalo přímo rozpoznat výhody finančních služeb, počínaje vkladem peněz a převodem peněz až po úsporu a růst svých peněz.

 

„Pochopení toho, jak přístup k finančním službám ovlivňuje prosperitu, nás zavede do srdce lidského chování a přivede nás o krok blíže k budování světa bez finančních hranic, kde každý může prosperovat. Přední světoví představitelé a vlády mají obrovskou zodpovědnost za vybudování správných služeb, aby každý jednotlivec měl přístup a využíval finanční služby ke zlepšení svých vlastních pocitů prosperity. Technologie je jádrem této mise a musí být používána v každé fázi cesty, aby co nejlépe poskytovala finanční služby občanům po celém světě,“ komentuje Laurent le Moal, generální ředitel PayU.

 

Aby bylo možné odhalit souvislost mezi vnímáním prosperity a přístupem k finančním službám na trzích s vysokým růstem na celém světě, byl průzkum realizován s více než 10 500 dospělými respondenty z 18 zemí v Africe, Asii, Evropě, Jižní Americe a na Středním východě, s rovnoměrným rozdělením podle pohlaví a stáří. Konkrétně průzkum probíhal v těchto zemích: Keňa, Nigérie, Jihoafrická republika, Česká republika, Maďarsko, Polsko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Turecko, Izrael, Indonésie, Vietnam, Brazílie, Argentina, Kolumbie, Chile, severní Indie (Nové Dillí), západní Indie (Bombaj), východní Indie (Kalkata) a jižní Indie (Bengaluru).

Úvodní foto: Steve Buissinne - Pixabay

« předchozí článek další článek »








Komentáře