Článek | Téma | Datum vydání | Počet názorů |
---|---|---|---|
Marketingový úspěch spočívá v umírněnosti | Trendy | 18. 5. 2012 | - |
Zabezpečení platebních operací je vnímáno pozitivně, ale strach stále hlodá | Finanční služby | 28. 2. 2012 | - |
Zhoršující se ekonomická prognóza je příčinou nejistoty mezi evropskými spotřebiteli | Evropa a svět | 17. 2. 2012 | - |
Spotřeba domácností i nadále klesá | Trendy | 6. 2. 2012 | - |
Poznej a chraň: svého podnikatele | Ernst&Young | 7. 11. 2011 | - |
Podnikatel? Dříč, možná i sympaťák ze sousedství | Trendy | 21. 9. 2011 | - |
CFO, zakládejte Kluby angažovaných zaměstnanců! | Trendy | 7. 9. 2011 | - |
Charita? Větší nezájem vyjadřují už jen Turci | Polsko | 29. 7. 2011 | - |
Inflace a státní zadlužení brzdí hospodářský vzestup v Evropě | Evropa a svět | 28. 4. 2011 | - |
Co člověk, to jiný osud: o práci přišli i V. I. P. | nezaměstnanost | 2. 2. 2011 | - |
Senát České republiky schválil novelu zákona o DPH, která nyní míří k podpisu prezidenta a k následnému vyhlášení ve Sbírce zákonů. Předpokládá se, že její účinnost nastane k 1. lednu 2025. Novela zahrnuje tyto zásadní oblasti: • povinnost vrácení odpočtu DPH při neuhrazení závazku do šesti měsíců od data splatnosti; • prodloužení lhůty pro opravu základu DPH až na sedm let; • zkrácení lhůty pro uplatnění nároku na odpočet DPH; • rozšíření situací vedoucích k opravě DPH u nedobytných pohledávek; • nový koncept osvobození při dodání nemovitosti a zcela jiná pravidla pro určení podstatné změny stavby; • nový přístup k vystavování daňových dokladů zákazníkem (self-billing). Zdroj: Deloitte
Vánoční sezóna je pro zákazníky i obchodníky. Zákazníci hledají ty správné dárky, obchodníci způsoby, jak jim tento proces usnadnit. Hyperpersonalizace, která využívá umělou inteligenci a analýzu dat, hraje v tomto směru stále větší roli, protože dokáže doporučit přesně to, co zákazník hledá. Dle průzkumů 71 % lidí očekává při nakupování personalizovaný zážitek, a když ho nedostanou, 76 % z nich odchází zklamaných. Nadměrné množství nabídek bez jasného smyslu však může zákazníky odradit, pokud nebudou relevantní a citlivě nastavené. Hyperpersonalizace přesahuje tradiční personalizaci, jako je třeba oslovení zákazníka jménem nebo doporučení produktů na základě nákupní historie. Jde o sofistikovaný proces, kdy umělá inteligence (AI) a strojové učení analyzují velká množství dat v reálném čase – od předchozích nákupů, přes chování na webu až po geografickou polohu. Tyto informace umožňují nabízet produkty, obsah nebo služby přesně odpovídající individuálním potřebám zákazníka. Tak Amazon používá AI, aby zákazníkům doporučil produkty na základě toho, co si již koupili, co hledali nebo si přidali do košíku. Netflix jde dál, když doporučuje filmy a seriály na základě historie sledování i na základě času, kdy uživatel vybraný obsah sleduje. „Tyto nástroje výrazně zvyšují šanci, že zákazník najde to, co skutečně hledá, nebo naopak objeví něco, co by jej ani nenapadlo,“ říká Jan Skovajsa, CEO digitální agentury myTimi.
Vedení české poradenské skupiny BDO se rozšiřuje o nového partnera, kterým se stal Petr Vondraš. Ten je certifikovaným daňovým poradcem, který se specializuje zejména na problematiku daně z přidané hodnoty (DPH), přičemž je také členem sekce DPH Komory daňových poradců. Petr Vondraš tak doplňuje dosavadní pětici nových partnerů, kteří byli letos do této vedoucí role jmenováni. Petr Vondraš má více než 20 let zkušeností v oblasti daňového a účetního poradenství se zaměřením na nepřímé daně, zejména daň z přidané hodnoty (DPH). Celou svou kariéru strávil ve společnostech, které jsou součástí dnešního BDO.
Dozorčí rada Komerční banky zvolila na další období Jana Juchelku členem představenstva KB. V souvislosti s uplynutím funkčního období ho dozorčí rada znovu zvolila s účinností od 5. srpna 2025. Jan Juchelka od roku 1995 působil ve Fondu národního majetku České republiky, v letech 2002 až 2005 byl předsedou výkonného výboru. V letech 1999 až 2006 byl členem dozorčí rady Komerční banky (KB). Do KB nastoupil v roce 2006 jako ředitel pražské Obchodní divize korporátního bankovnictví a následně v tomtéž roce na pozici člena představenstva zodpovědného za řízení úseků Top Corporations a Investičního bankovnictví. Od roku 2012 pracoval v centrále Société Générale v oblasti Korporátního a Investičního bankovnictví, kde působil na pozici Managing Director, Head of Coverage se zodpovědností za korporátní klientelu v regionu střední a východní Evropy, Středního východu a Afriky. Současně působil jako Senior Banker pro oblast střední a východní Evropy.
Vedení komunikace NN Životní pojišťovny a NN Penzijní společnosti se ujal Martin Žabka, který bude zodpovídat za interní a externí komunikaci, ale i za rozvoj aktivit v oblasti sociální odpovědnosti NN a firemní kultury. Martin Žabka má více než 20 let zkušeností v oblasti PR a interní komunikace, a to jak z korporátního, tak z agenturního prostředí. Působil ve společnostech jako Heureka Group, Novartis nebo O2 Czech Republic. V NN bude zodpovědný za všechny interní a externí komunikační aktivity – rozvoj vztahů s médii, realizaci efektivních PR kampaní, organizaci interních akcí pro zaměstnance a řízení CSR iniciativ s cílem podpořit komunitu i životní prostředí.