Podle průzkumu společnosti Savills European Office Occupancy Rates, prolomila Praha poprvé od pandemie hranici 60 % fyzické obsazenosti kanceláří, ta v říjnu letošního roku dosáhla 61 %. Ve srovnání s rokem 2022 se využití kanceláří zvýšilo dokonce o 23procentních bodů. I s tímto nárůstem se však Praha umisťuje na třetím místě v Evropě, za prvním Madridem (66 %) a druhou londýnskou oblastí West End (63 %). Nejvytíženějším dnem v pražských kanceláří je středa, kdy je fyzická obsazenost na úrovni 66 %. Zatímco v pátek nechodí do práce v evropských městech ani polovina zaměstnanců, v Praze naopak sledujeme nárůst na 53 %.
Podle letošního průzkumu společnosti Amazon je ochota pracovat i po dosažení důchodového věku mezi Čechy a Slováky poměrně vysoká. Většina lidí by ráda pokračovala ve stejné práci a kombinovala čerpání důchodu společně s částečným úvazkem. Společnost Amazon dlouhodobě zaměstnává pracovníky na částečné úvazky napříč věkovými kategoriemi, včetně seniorů. Nejstaršímu zaměstnanci Amazonu je 78 let a ve firmě pracuje již devátým rokem. Výsledky průzkumu, který se zaměřil na populaci v předdůchodovém a důchodovém věku , ukazují, že 43 procent ekonomicky aktivních lidí nad 55 let, kteří ještě nedosáhli důchodového věku, by bylo ochotno pracovat i po jeho dosažení. Dalších 21 procent respondentů ještě není rozhodnuto a tuto možnost zvažuje. Většina (86 %) z těch, kteří chtějí v důchodovém věku pracovat, by preferovala kombinaci pobírání důchodu a práce. Téměř polovina (46 %) z nich by zvolila úvazek větší než poloviční, zatímco čtvrtina (28 %) by volila flexibilní práci podle potřeby. Nejčastější motivací pro práci v důchodovém věku jsou kromě financí i pracovní kolektiv a možnost seberealizace.
Romana do Slevomatu nastupuje na pozici Product Director. Povede tým produktových manažerů, UX designérů a výzkumníků. Jejím hlavním cílem je dlouhodobě vylepšovat uživatelský zážitek z návštěvy webu, a přispívat tak k růstu společnosti. Své bohaté pracovní zkušenosti Romana nasbírala během patnácti let působení v českých digitálních firmách od malého startupu až po velkou banku. Posledních téměř pět let pracovala jako vedoucí výzkumu v Heureka Group. Ve svém volném čase se věnuje cestování a zážitkům s rodinou a svými dvěma dětmi.
Starbucks se několik měsíců potýká se slabšími tržbami. Nový generální ředitel má ale plán, jak situaci zvrátit. Starbucks musí změnit přístup k zákazníkům a naslouchat svým zaměstnancům. Tržby ze stávajících prodejen klesly meziročně o 7 %, což představuje největší pokles od pandemie covid-19 a třetí čtvrtletí poklesu v řadě. Hlavním problémem je oslabená poptávka na trzích, jako je Severní Amerika, kde Starbucks zaznamenal 6% pokles tržeb, v Číně dokonce 14 %. Pod vedením nového generálního ředitele Briana Niccola Starbucks připravuje strategii, která by ji měla vrátit k růstu. Niccol, který dříve působil jako generální ředitel společnosti Chipotle Mexican Grill, se v této společnosti úspěšně vypořádal s podobnými problémy v oblasti prodeje. Cílem iniciativy „Plán návratu ke Starbucksu“ je zaměřit se na prvky, které kdysi odlišovaly společnost od konkurence. Niccol strávil týdny v prodejnách Starbucks a naslouchal zpětné vazbě od zákazníků i zaměstnanců. Z toho, co slyšel, zdůraznil potřebu zjednodušit postupy a znovu se zaměřit na kvalitní kávu. Těchto cílů lze dosáhnout jen s motivovanými zaměstnanci, kteří se nyní potýkají s obtížnými podmínkami, jako jsou nízké mzdy a nedostatek personálu v pobočkách. Konkrétnější kroky k řešení těchto problémů představí Starbucks dnes, kdy zveřejní kompletní finanční výsledky za uplynulé fiskální období.
Aby většina dárků dorazila pod vánoční stromeček včas, je potřeba, aby je odesílatelé (před Vánoci typicky e-shopy) předaly DPD k přepravě nejpozději v pátek 20. prosince. V samoobslužných boxech, kam si podle výzkumu Geopost E-shopper Barometer nechává balíčky posílat 35 % Čechů běžně nakupujících na internetu, si je pak bude možné vyzvednout i kdykoliv na Štědrý den, tedy 24. prosince. „V letošní sezóně očekáváme, že zájem o samoobslužné boxy bude ještě vyšší než loni, a to jak během Black Friday, tak před Vánoci. Podle našeho průzkumu E-shopper Barometer jejich obliba v Česku meziročně stoupla o 9 procentních bodů a je vyšší než evropský průměr. Proto počty boxů i výdejních míst dále navyšujeme a do konce roku se dostaneme k 7000 míst po celém Česku,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel české pobočky DPD.