Článek | Téma | Datum vydání | Počet názorů |
---|---|---|---|
Otto Daněk, ATAS: Absolventy technických škol si musíme dobrušovat | Analýzy | 31. 3. 2014 | - |
Marie Jírů, Centrum andragogiky: Umíme přesvědčit CFO, že investice do vzdělání je měřitelná a rentabilní | Trendy | 9. 12. 2013 | - |
Společnost Thein Security, člen investiční skupiny Thein, s potěšením oznamuje nového člena na pozici Sales Director, Petra Zahálku. Tento krok je součástí strategického plánu rozvoje obchodních dovedností a posílení týmu. Petr Zahálka přináší do Thein Security více než osmnáct let zkušeností z oblasti obchodního a technického managementu. V nové roli má mít na starosti posílení schopností týmu a rozvoj obchodních a technických znalostí Key Account manažerů. Petr je absolventem Českého vysokého učení technického v Praze. Během své kariéry zastával různé obchodní a technické role, přičemž posledních osmnáct let působil ve společnosti TD SYNNEX. Zde se specializoval na bezpečnostní technologie, zejména na produkty společnosti Palo Alto Networks, a vedl rozvoj zákaznické sítě této značky v České republice.
Do čela marketingu a komunikace skupiny ČSOB nastupuje Jiří Jón. Zkušený odborník na strategickou komunikaci značek přebírá vedení týmu, který má na starosti korporátní a marketingovou komunikaci celé skupiny včetně jejích dceřiných společností. Jiří přichází do ČSOB z globální agentury Ogilvy. Za svou práci získal několik ocenění marketingové efektivity Effie a kreativních cen ADC awards. Jiří má zkušenosti i z dalších předních agentur. Vystudoval mezinárodní obchod, studoval marketing ve Španělsku a magisterský diplom z reklamy získal v USA. Vedení marketingu a komunikace skupiny ČSOB přebírá po Renatě Němcové Pixové, která zůstává i nadále součástí týmu marketingové komunikace, který povede.
Skupina DEPO Ventures oznámila investici do startupu Finlay, který pomáhá společnostem s náborem talentů pomocí umělé inteligence. O nábor budoucnosti se starají odborníci s bohatými zkušenostmi z českého technologického jednorožce Mews. Jejich nový startup Finlay přináší inovativní využití umělé inteligence, jež firmám umožňuje hledat talenty rychle a efektivně. Projekt získal první investici ve výši 7,6 milionu korun od investiční skupiny DEPO Ventures a fondu J&T Ventures na další expanzi. Finlay (fotografie týmu na obrázku) přináší zásadní inovace do oblasti recruitingu díky svému unikátnímu AI agentovi. Tato technologie automatizuje a zjednodušuje celý proces náboru, od hledání talentů přes jejich hodnocení až po podporu v průběhu výběrového řízení. AI agent vyhledává kandidáty nejen na tradičních platformách, jako je LinkedIn, ale i na méně obvyklých portálech, jako jsou Reddit, Stack Overflow a GitHub. Díky tomu firmy získávají přístup k širšímu spektru talentů.
Společnost Hitachi Energy představila Nostradamus AI, nové řešení pro energetické předpovědi s podporou AI. Toto řešení vytvořené speciálně pro energetický průmysl, poskytuje předpovědi s přesností až o 20 % vyšší než běžné cíle v oboru. Pomáhá optimalizovat investice, obchodní strategie a možnosti výnosů v oblasti energetiky, zároveň zefektivňuje provoz. „Pokročilé předpovědi jsou zásadním prvkem efektivního řízení energetického portfolia společnosti a umožňují provozovatelům a analytikům rychle činit informovaná rozhodnutí napříč jejich podnikáním,“ řekl Massimo Danieli, výkonný ředitel obchodní jednotky Grid Automation ve společnosti Hitachi Energy. „Na základě našich hlubokých odborných znalostí v energetice a datové vědě jsme vytvořili AI engine, který výrazně zrychluje schopnost uživatelů činit datově podložená rozhodnutí, zvyšuje ziskovost jejich podnikání a nabízí flexibilitu, která umožňuje růst v souladu s rozvojem energetické sítě.“
K tématu se vyjadřuje Pavel Los, ředitel Meridian School of English Česko: Diskuse o zavedení povinného druhého cizího jazyka ve školách poukazuje na zásadní téma – kvalitu jazykového vzdělávání. Angličtina, vyučovaná již od raného věku, hraje klíčovou roli v přípravě dětí na život v globalizovaném světě. Nejde však jen o to, kdy výuku zahájit, ale především o to, jak se jazyky vyučují. Metody výuky by měly být přizpůsobené vývojovým potřebám dětí, aby bylo učení efektivní, zábavné a podporovalo přirozené osvojování jazyka. Namísto zaměření na povinnost zavést další cizí jazyk by měla být pozornost věnována kvalitě a přístupům k jazykovému vzdělávání. Klíčové je vytvořit program, který motivuje a zároveň rozvíjí schopnosti dětí v jejich vlastním tempu. Brzký a nenucený začátek výuky angličtiny může přinést větší úspěchy než pouhé přidání nového předmětu do rozvrhu. Rodiče v tomto procesu hrají významnou roli – jejich zapojení může proměnit učení jazyka ve společný zážitek, který dítě inspiruje a podpoří jeho motivaci. Důkladně promyšlený jazykový program, provázející děti od útlého věku až po střední školu, může být klíčem k jejich budoucím úspěchům ve stále propojenějším a multikulturním světě.