Článek | Téma | Datum vydání | Počet názorů |
---|---|---|---|
Business Intelligence. Stále levnější třešnička na dortu ERP | Trendy | 24. 10. 2012 | - |
Antonín Pfleger se stal novým CFO investiční společnosti Tomáše Čupra, TCF Capital. Jeho cílem je do šesti let zesedminásobit kapitál společnosti. Antonín Pfleger vystudoval ČVUT v Praze a následně získal mezinárodní titul FCCA pro finance, ekonomii a účetnictví v Glasgow. Do TCF Capital přichází s dvacetiletou zkušeností s mezinárodními fondy, investicemi, M&A či finančním a operativním managementem. Z pozice CFO a člena představenstva v investiční společnosti APS Holding vedl dvanáct let tým stovky profesionálů v 17 evropských zemích a vydával dluhopisy společnosti na pražské burze. Skrze strategické partnerství v Londýně spravoval investiční fondy v České republice, Polsku, Lucembursku či na Kypru.
Společnost Digitask, jež se zaměřuje na zavádění a využívání umělé inteligence v byznysu, oznámila nástup nového CEO. Této pozice se ujal Michal Dvorský, který přináší bohaté zkušenosti získané během více než 24 let působení v telekomunikačním gigantu T-Mobile Czech Republic, kde zastával řadu vrcholných vedoucích funkcí. Ve své kariéře se soustředil na optimalizaci prodejních kanálů, vedení týmů a implementaci moderních technologií. Digitask plánuje pod Michalovým vedením rozšířit portfolio svých služeb a upevnit pozici na trhu v oblasti AI a digitalizace.
Autorem komentáře je Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Inflace se dle ČSÚ v září zvýšila. Oproti srpnu, kdy se držela na 2,2 %, se v září index spotřebitelských cen značící míru inflace zvýšil o 0,4 % na 2,6 %. Míra inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen za 12 měsíců proti průměru předchozích 12 měsíců v září činila 3,5 % (v srpnu 3,9 %). Nízká míra inflace v srpnu se promítla do maloobchodních tržeb, které si polepšily zvýšily se meziročně o 5,3 %. V meziměsíčním srovnání vývoj maloobchodních tržeb stagnoval. Největší vliv na meziroční růst cen měl vývoj cen v oddíle potravin a nealko nápojů. Ty ze srpnového poklesu o 1,8 % v září vyrostly o 0,6 %. Rostly ceny ovoce, (o 2,8 %), zeleniny o 3,1 %, polotučného trvanlivého mléka v srpnu o 20,3 %, a ceny másla dokonce vzrostly na 42,5 %. Zářijový vývoj spotřebitelských cen v oddíle doprava ovlivnily ceny pohonných hmot a olejů – meziročně poklesly o 11,2 %. Rostly ceny dovolených s komplexními službami o 4,0 %. Vylétly i ceny v oddíle bydlení; ceny nájemného z bytu o 6,4 %, vodného o 10,9 % i stočného o 13,4 %. Oproti srpnu spotřebitelské ceny klesly o 0,4 %. To je dáno nižšími cenami v oddíle rekreace a kultura a v oddíle doprava, kde klesly ceny pohonných hmot a olejů o 4,8 %. Průměrná cena benzinu Natural 95 byla v září nejnižší od října 2021, 35,83 Kč/l. V září klesly ceny dovolených s komplexními službami o 20,9 %. Meziměsíční růst zaznamenaly ceny v oddíle potraviny a nealko nápoje. Meziměsíčně rostly ceny másla o 16,0 %, polotučného trvanlivého mléka o 14,1 % či drůbežího masa o 4,1 %. V září se zvýšily ceny v oddíle vzdělávání kvůli začátku školního roku, poplatky v mateřských školách (28,4 %) i za výuku jazyků (5,2 %), školné na základních uměleckých školách (1,4 %), soukromých gymnáziích a středních soukromých školách (7,1 %) či poplatky ve školních družinách (39,6 %).“
T-Mobile vloni spustil ochranný firewall 2.1. proti podvodnému volání. Letos v létě implementovalo svoje řešení O2. Nově obě společnosti zavedly ochranou funkcionalitu, která pomáhá odhalit podvodná volání mezi oběma operátory. To znamená, když do sítě T-Mobile přichází hovor z O2 čísla anebo do sítě O2 přichází hovor z T-Mobile čísla. Rozhraní celého systému funguje online a obousměrně, a proto je možné zabezpečit mnohem větší část provozu. Vylepšený firewall 2.2. funguje na území celé České republiky a také na Slovensku v síti Slovak Telekom. Spoofing představuje sofistikovanou formu podvodu, kdy podvodník falšuje identitu třetí strany a působí často důvěryhodně. Uživatelům pak útočník s touto falešnou identitou volá a předstírá např. hovor z banky či jiné instituce. Ochranný firewall dokáže rozpoznat, jestli volající číslo není podvržené a může tento typ hovoru provést, a v případě, že se jedná o podvodný hovor, tak jej zablokuje.
V Devcity pracuje přes 80 vývojářů a firma působí v Praze, v Brně a od nedávna má zastoupení i v Londýně. Mezi hlavní obchodní činnosti firmy patří dodávky celých expertních týmů do vývoje ke korporátním klientům, zakázkový vývoj softwarů a aplikací a také vývoj v oblasti umělé inteligence. Vzhledem k expanzi na českém i zahraničním trhu se tým Devcity od srpna rozšířil o oblast marketingu, který bude mít dva základní cíle – tvořit dlouhodobou komunikaci značky a digitální platformu komunikace s klienty. Strategie celého marketingu bude postavena na reálných potřebách stávajících a nových klientů. Oblast digitálního marketingu v pozici Chief marketing officer (CMO) nově vede Vilém Terich (na obrázku vpravo) a oblast strategie v pozici Chief strategy officer (CSO) povede Vojtěch Hlaváček.