AAA AUTO v lednu a únoru rostlo nejsilněji od roku 2009, prodalo se o 17,5 procenta více aut než loni

Sdílet

 Autor: © hfng - Fotolia.com
Skupině AAA AUTO se počátkem roku daří nejlépe za posledních šest let. Během prvních dvou měsíců roku 2014 skupina prodala celkem 8 911 automobilů, což je oproti stejnému období minulého roku nárůst o 17,5 %. Obdobným tempem roste objem telefonických hovorů call centra i počet e-mailů s poptávkami po ojetých automobilech. Nejrychleji rostly s téměř 19 % prodeje v ČR a v Rusku.

Podle analýz společnosti nyní nakupují zákazníci, kteří pořízení vozu delší dobu odkládali z obav o další vývoj ekonomické situace, a svůj podíl má velmi mírná zima. Společnost vychází z analýz zhruba 56 000 telefonických rozhovorů se zákazníky, které se uskutečnily právě během ledna a února. „Lidé už se nebojí náhlého propadu ekonomiky. Jsou obecně optimisticky naladěni vzhledem k dalšímu vývoji, díky čemuž mezi našimi zákazníky roste i podíl malých živnostníků a větších firem, které berou nákup vozu jako investici. Je to naše prodejně nejsilnější zima od roku 2009,“ řekla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. Objem telefonického a e-mailového zájmu zákazníků o vozy z AAA AUTO se v rámci skupiny jen mezi prosincem a lednem zvýšil o 22 %.

 

Máte jasnou servisní historii?

Ze statistik také vyplývá, že trvale stoupá zájem o vozy vyšších cenových kategorií s doloženou historií nájezdu kilometrů v dobrém technickém stavu, kterých je obecně na českém trhu nedostatek. „Lidé se již lépe vyznají na trhu ojetých aut a požadují stále kvalitnější vozy. I my sami na výkupu trvale odmítáme 65 až 70 % automobilů, které trpí různými vadami, ať už právního nebo technického charakteru. Soustředíme se na vozy nebourané, s nízkým nájezdem kilometrů, po prvním či druhém majiteli, s jasnou servisní historií,“ zdůraznila Topolová.

 

Lidé chtějí peníze v hotovosti

Po zahájení výkupu v Maďarsku počátkem února již AAA AUTO rychle navazuje kontakty s potenciálními zákazníky. "V současné době v Maďarsku týdně vyřizujeme kolem 1600 telefonátů a 1000 e-mailů. Lidé oceňují zejména návrat silného autocentra schopného vyplácet peníze v hotovosti. Obracejí se na nás zákazníci, kteří od nás v minulosti v Maďarsku vůz koupili a nyní ho u nás chtějí vyměnit za novější na protiúčet. Nezačínáme od nuly, ale pokračujeme tam, kde jsme naši činnost kdysi přerušili," uvedla Topolová.

Téměř o pětinu rostly v prvních dvou měsících nového roku prodeje v Ruské federaci. „V odhadu dalšího vývoje tamního trhu jsme však stále opatrní,“ dodala Topolová. Celkové letošní prodeje v rámci skupiny odhaduje společnost AAA AUTO lehce přes 62 000 automobilů. 

ICTS24

 

Prodeje skupiny AAA AUTO v lednu a únoru 2014 v porovnání se stejným obdobím roku 2013:

Země

Leden a únor 2013

Leden a únor 2014

Meziroční zvýšení

Česká republika

5 171

6 143

18,8 %

Slovensko

2 128

2 418

13,6 %

Ruská federace

295

350

18,6 %

Skupina

7 594

8 911

17,5 %

Autor článku