B2B systémy se přibližují B2C sféře
Postupující digitalizace ukazuje propastný rozdíl mezi uživatelskou přívětivostí a přehledností B2B portálů a interních firemních systémů proti B2C aplikacím a řešením, které používáme v soukromém životě.
Tato propast se začíná zmenšovat, protože čím dál více společností zjišťuje, že nastupující mladší generace očekává stejnou zákaznickou zkušenost, jakou znají z B2C sféry.
Interní portály a aplikace by proto měly být:
- intuitivní,
- s bezproblémovým UX a UI,
- přístupné odkudkoliv a kdykoliv.
Zkušenost v Nestlé
Tisíce interních vzdělávacích kurzů v různých jazykových mutacích ke stažení na třech různých intranetech. Naproti tomu z pohledu UX skvěle zpracovaný web, kde zaměstnanci procházejí jednotlivé kurzy on-line, s přehlednou navigací a vyhledáváním.
Když tyto dvě varianty postavíme proti sobě, je zřejmé, že přehledná webová varianta vyhrává. I bez čísel dokážeme spolehlivě říct, kterou verzi člověk upřednostní. Tu pohodlnější. Přesto interní systémy firem připomínají vzhledem Windows 3.11 a do uživatelské přívětivosti mají hodně daleko.
Řešení v Nestlé
- HR management věděl, že umístění kurzů na třech interních portálech není ideální.
- Zaměstnanci se museli obracet na příslušné HR, aby zjistili, kde potřebné kurzy najít.
- Systém neuměl kurzy vyhledávat podle zadaných kritérií.
Potřeba vybudovat aktivní webovou platformu pro Learning Management System (LMS) jako one-stop řešení pro všechny vzdělávací aktivity zaměstnanců byla jasně daná.
Výsledek
- HR management v Nestlé ocenil LMS portál natolik, že rovnou budujeme portál 2.0 na základě okamžité a konstruktivní zpětné vazby,
- počet přístupů už první měsíc násobně předčil očekávání,
- nyní LMS portál obsahuje stovky trénin-ků, jejichž počet navyšujeme na tisíce,
- zaměstnanci si sami aktivně hledají dostupné kurzy a vzdělávají se.
Autor je ředitelem Komix Swiss