Dohoda mezi Jízdomatem a firmou Blablacar není klasickou akvizicí, Blablacar nebude využívat technické řešení Jízdomatu ani automaticky nezíská uživatelskou bázi, předmětem transakce, jejíž hodnota nebyla zveřejněna, je spíše prémie za uvolnění místa na trhu.
Úspěšný start-up spojuje řidiče, kteří mají volná místa v autě při cestách na dlouhou vzdálenost, a cestující, kteří potřebují jet stejnou trasu, aby se podělili o jízdní náklady. „Jde tedy o meziměstskou dálkovou dopravu, sdílení nákladů, nejde o výdělečnou činnost pro profesionální řidiče,” upřesňuje Pavel Prouza, Country Manager BlaBlaCar pro Českou republiku a Slovensko. Cestující v převážné většině využívají webovou službu, k dispozici jsou i mobilní aplikace pro Android i Apple.
Blablacar představuje další úspěšný rozvíjející se projekt, který patří do kategorie sdílení. O tu je mezi zákazníky stále větší zájem, kromě ekonomického přínosu je zde také přínos ekologický. Například průměrná obsazenost automobilu v západní Evropě je 1,6 osoby - u aut, které využívají spolujízdu Blablacar je to již 2,8 osoby.
Kromě Česka a Slovenska patří mezi nové přírůstky také Brazílie nebo Mexiko. „Jsme zase o krok blíže k tomu přinést naši službu dálkové spolujízdy na každý trh, kde lze dopravu zdokonalovat. Vnímáme výborné přijetí spolujízdy po celém světě. Skutečně měníme způsob, jakým lidé využívají svá auta,” těší se na budoucnost spolujízdy u nás Frédéric Mazzella, zakladatel společnosti BlaBlaCar.
Kromě České republiky a Slovenska BlaBlaCar působí v Belgii, Chorvatsku, Francii, Lucembursku, Německu, Nizozemí, Maďarsku, Itálii, Polsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Srbsku, Španělsku, Ukrajině, Turecku a Velké Británii. Mimo Evropu pak v Brazílii, Indii a v Mexiku. Možné jsou samozřejmě i mezinárodní jízdy, řidič může nabízet spolujízdu i v zahraničí.
Obchodní model je postaven na vybírání rezervačního poplatku od spolucestujících, platba se vyžaduje zatím pouze na některých trzích. Pro uživatele české a slovenské se (zatím) booking fee nevybírá.