Inovativní projekt Cashbot, jehož je EY partnerem, za svůj první rok existence profinancoval 3.000 faktur v hodnotě více než 300 milionů Kč. Cíl pro druhý rok zní jedna miliarda korun profinancovaných faktur. Na začátku července vstoupil Cashbot na slovenský trh, kde stejně jako v Česku řeší problém dlouhé doby splatnosti faktur u řady živnostníků a malých a středních firem.
Cashbot je platforma, která řeší otázku dlouhé splatnosti faktur živnostníků a malých a středních firem. Tento problém podnikatele omezuje v rozvoji jejich podnikání a celkově brzdí ekonomiku. EY před rokem podpořilo start-up Cashbot, jenž nabízí financování faktur i s možností pojištění proti nevůli nebo neschopnosti odběratele fakturu zaplatit.
„Cashbot odstraňuje bariéry růstu podnikání a umožňuje rychlý a komfortní přístup k financím. Firmy tak již v rozvoji nemusí brzdit nedostatek peněz, protože získají prostředky do druhého pracovního dne prostřednictvím jednoduché on-line aplikace, digitálně a bezpapírově,“ uvádí Pavel Riegger, vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce v regionu střední Evropy společnosti EY.
Typickým zákazníkem Cashbotu jsou živnostníci a malé a střední firmy, kterým odběratelé platí v delších lhůtách splatnosti, jako je zdravotnictví, autodoprava nebo stavebnictví. Další skupinou zákazníků jsou firmy se sezónními příjmy, jako je velkoobchod a zemědělství, nebo rychle rostoucí společnosti, kterým banky nestíhají financovat růst.
„Splatnost faktur často bývá až devadesát dní, což přináší řadu problémů. Jedná se například o nutnost zaplatit mzdy zaměstnancům, zaplatit za zboží dodavatelům, za leasing automobilu nebo potřebu mít finanční zdroje pro rozjezd dalších zakázek. Pokud podnikatel čeká na peníze ze svých vydaných faktur několik měsíců, může se velmi rychle dostat do složité situace,“ uvádí Marek Hejdušek, zakladatel a ředitel společnosti Cashbot.