To jsou některé ze závěrů průzkumu Barometr globální finanční prosperity, který provedli výzkumníci z Opinium Research pro společnost PayU, která je klíčovým poskytovatelem online plateb na českém trhu a celosvětově jedním z největších poskytovatelů plateb a fintech řešení.
Mírně přes 43 % Čechů odpovědělo, že prosperitu chápou hlavně jako bohatství. Pro 42 % respondentů to znamená být zdravý, 36 % uvedlo, že si ji spojují se stabilní a dobře placenou prací a pouze pro 33 % prosperita rovná se milující rodina. Respondenti si mohli vybrat současně více možností, kterými prosperitu vyjádří, proto je celkový součet procent vyšší než 100.
Při stejné otázce volilo 43 % Slováků milující rodinu, 41 % stabilní a dobře placenou práci, 40 % zdraví a pro 27 % Slováků znamená prosperita bezpečné místo na spaní. Maďaři dali maximální přednost zdraví, které si s prosperitou spojilo 70 % tamních respondentů, 58 % volilo stabilní a dobře placené zaměstnání, 55 % milující rodinu, pro 37 % to znamená vlastnit dům a pro 33 % bezpečné místo na spaní.
„Pracuji a pravidelně se setkávám s lidmi ze všech čtyř zmíněných zemí a vnímám, že všechny klíčové hodnoty, které lidé uvedli jako důležité, jsou vzájemně propojeny. Cílem naší společnosti je poskytovat finanční služby tak, aby lidem zlepšovaly a usnadňovaly život i podnikání a v konečném důsledku přispěly k jejich celkové prosperitě,“ říká Barbora Tyllová, country manažerka PayU pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.
Poláci spojují prosperitu s menšími obavami - 43 % z nich odpovědělo, že prosperita je pro ně stav, kdy se nemusí strachovat o peníze nebo materiální zboží, 32 % ji vidí v dobré a stabilní práci, 28 % v tom, když se nemusí obávat o svou rodinu nebo děti, 28 % si prosperitu spojuje s tím, že jsou v životě šťastní, 28 % odpovědělo, že to pro ně znamená dostatek úspor do budoucna.
Také v jiných nepříliš vzdálených zemích, například Řecku, Turecku a Rumunsku lidé spojují prosperitu mnohem více se zdravím a rodinou než s bohatstvím.
Barometr globální finanční prosperity: Vnímání prosperity na trzích s vysokým růstem byl realizován v létě 2019, aby se odhalila souvislost mezi vnímáním prosperity a přístupem k finančním službám na trzích s vysokým růstem po celém světě. Společnost PayU provedla průzkum u více než 10.500 dospělých respondentů na 25 trzích na různých kontinentech. Respondenti byli osloveni prostřednictvím online průzkumu.