Pane Kočí, jaká je vaše role v organizaci a jaké jsou vaše hlavní zodpovědnosti?
V Trime zastávám pozici CEO, CFO a Business Development Managera. Mou zodpovědností je kompletní řešení byznysu naší firmy, hledání nových obchodních příležitostí, komunikace s dodavateli, marketing, budování vztahů s klienty a celkový růst Trime.
CFO pod lupou
Projekt magazínu CFOworld, který představí finanční ředitele z různých oborů. Cílem projektu je i medializace používaných toků ve vaší společnosti a upozornění na zajímavé trendy a postupy, které mohou být inspirací i pro další společnosti. Detaily najdete na konci textu.
Byl pro vás právě proběhlý rok výzvou nebo rokem s negativním dopadem na vaši firmu a jaký největší problém v současnosti vidíte ve vaší práci?
Vzhledem ke skutečnosti, že na trhu působíme čtvrtým rokem, je výzvou každý jednotlivý rok. Očekáváme, že v letošním tomu nebude jinak. Přes aktuální problémy, kterým čelí trh s e-commerce, se nám však daří tyto výzvy úspěšně překonávat. Největší překážku vidím v prodlevách, kterým čelí dodavatelské řetězce a složité legislativě, která nám znesnadňuje nasazení našich produktů na trhu.
Jaké jsou podle vás největší příležitosti a výzvy, které vaše organizace v současnosti má?
V Trime dlouhodobě reagujeme na omezenou nutriční gramotnost české populace, kterou v kontextu moderní doby považujeme za podobně zásadní, jako schopnost pracovat s osobním počítačem. To se snažíme změnit důkladnou edukací, ať už přímo prostřednictvím našich produktů nebo dalšími formáty. Věnujeme se například tvorbě vlastního podcastového seriálu, blogů nebo edukativních článků v tuzemských médiích. V tomto směru vidíme velkou příležitost, jak českou společnost posunout kupředu. Pro naše uživatele se také chceme stát komplexní platformou, která jim zodpoví všechny důležité informace z hlediska suplementace. V letošním roce hodláme přinést fyzické i digitální produkty, které uživatelům doplňků stravy pomohou suplementovat důležité živiny cíleně. Příležitosti vidíme i po byznysové stránce, zejména v regionu CEE. Mezi výrobci suplementů zde nevidíme konkurenci, která by k vlastnímu vývoji přistupovala stejným způsobem jako my.
Michal Kočí
Michal Kočí stojí za vznikem startupu Trime, který vyrábí doplňky stravy dotažené do poslední molekuly. Ve své kariéře spojuje zájem o sport, zdravý životní styl a výživu s expertízou v e-commerce podnikání. Jeho vizí je vyrábět prémiové doplňky stravy podle nejpřísnějších standardů z nejkvalitnějších surovin a nabídnout tak lidem zdravější a delší život v náročné moderní společnosti. Jeho předchozím úspěchem je například projekt Pokeat – plnohodnotné jídlo do kapsy.
Jaké jsou vaše hlavní strategie pro zvyšování ziskovosti, snižování nákladů?
Aktuálně je naším cílem škálovat naše produktové portfolio a dosáhnout tak úspor v rozsahu.
Umělá inteligence. Je její využití ve vaší firmě přijímáno pozitivně a začínáte ji využívat, negativně a berete ji spíš jako humbuk, nevěříte jí a jste zastáncem zaběhlých principů, nebo raději ještě počkáte, jak se bude tento obor dál vyvíjet, než ji nasadíte?
Umělá inteligence nám v Trime pomáhá dvěma způsoby. Generativní AI využíváme jednak pro rešerše obsahu a ověřování informací, jednak hledáme způsoby, jak si s její pomocí zjednodušit a zefektivnit komunikaci se zákazníky. Zákaznický servis je pro nás velice důležitý a často vyžaduje odpovídání na velké množství odborných dotazů. S pomocí AI bychom chtěli tyto služby více automatizovat.
Co vás nejvíce brzdí a brání v dalším rozvoji společnosti?
Jedná se o problémy, na které naráží spoustu společností, tedy zejména cash flow a s tím spojená nutnost zpomalovat růst.
Zúčastněte se i vy!
Pokud pracujete ve finančním managementu, jsou otázky dostupné i pro vás a rádi je uveřejníme. Za tím účelem stačí napsat žádost volnou formou a odeslat na adresu: milan.loucky@iinfo.cz. Následně obdržíte návod a otázky. Více o projektu CFO pod lupou naleznete v tomto článku.
Cílem projektu je medializace používaných toků ve vaší společnosti a upozornění na zajímavé trendy a postupy, které mohou být inspirací i pro další společnosti.
Otázky jsou vždy na jedno čtvrtletí shodné pro všechny zájemce a jejich shrnutí bude součástí časopisu CFOworld, který vychází vždy na konci čtvrtletí. Toto shrnutí se pak objeví i na našich stránkách www.cfoworld.cz měsíc po vyjití v tištěné verzi časopisu.
Účast v našem projektu je zdarma, zpoplatněno je jen umístění loga vaší firmy/společnosti za symbolický poplatek, kvůli lepší orientaci čtenářů však umístění loga doporučujeme.