Výše uvedené údaje vychází z takřka 18 tisíc případů, které firma v této kategorii v roce 2012 řešila. K inkasní agentuře obvykle míří pohledávky, jejichž splatnost vypršela před třemi a více měsíci. Obecně platí, že čím mladší pohledávka je, tím roste úspěšnost jejího vymožení.
Morálka je vepsí...
Na platební morálku svých klientů si v Česku stěžuje stále více firem. Jak potvrzuje jednatel inkasní agentury B4B Inkasso Miroslav Rozbroj, firmy s využíváním inkasních agentur často váhají: „U mnohých společností panuje obava, že využitím inkasní agentury firma naruší vztahy se svým klientem. Prioritním zájmem naší firmy je naopak snaha nenarušit klientům obchodní vztahy. To znamená volit takové postupy vymáhání, aby o své zákazníky nepřicházeli. Velmi často se však stává, že firmy dlouho váhají a přicházejí za námi s pohledávkami starými i více než rok. I s těmi se dá pracovat, ale úspěšnost vymáhání bývá nižší než například u pohledávek starých tři měsíce, kde vhodně zvoleným postupem vymáhání dosahujeme průměrně úspěšnosti ve výši 90 %.“
Jakpak tohle skončí...
Trend, který vyplynul ze statistik inkasní agentury B4B Inkasso, není pro firmy právě uklidňující. Zatímco v roce 2011 byla výše průměrného dluhu u kategorie pohledávek do 200 tisíc Kč mezi firmami 9 068 Kč, loni to bylo 10 986 Kč. To představuje nárůst o 21 %. Firma vychází z takřka 18 tisíc řešených případů této kategorie. Podle Miroslava Rozbroje se v číslech objevil i další trend: „Stále více řešíme pohledávky v zahraničí. A to i v zemích, kde je zvyklost platit včas podstatně zažitější než u nás. Úspěšnost vymožení je za hranicemi stejná jako v Česku.“