Operátor O2 oznámil své provozní a finanční výsledky za rok 2015. Konsolidovaná data obsahují výsledky dceřiných společností včetně O2 Slovakia. Výsledky za celé období jsou naopak očištěny o hospodaření společnosti Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN).
"Rok 2015 byl pro naši společnost přelomový. Jako první na světě jsme dobrovolně přistoupili k oddělení fixní a mobilní infrastruktury a po sedmi měsících samostatného fungování můžeme potvrdit, že předpoklady a výhody, které jsme identifikovali v rámci analýz, byly správné," říká generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník a dodává: "Výrazně jsme zlepšili a zjednodušili naši digitální televizi O2 TV, spustili nový sportovní kanál a nabídli tuto službu všem domácnostem v České republice. Díky konceptu multidimenze a unikátnímu obsahu se z ní stala nejrychleji rostoucí služba na trhu placené televize."
Celkové konsolidované provozní výnosy O2 za rok 2015 se meziročně stabilizovaly na úrovni 37,385 mld. Kč. Provozní zisk před odpisy EBITDA meziročně vzrostl o 24,7 % na 10,142 mld. Kč. Čistý zisk dosáhl výše 5,077 mld. Kč a vykázal tak růst o 44,5 %. Společnost tak splnila své cíle na úrovni provozního zisku EBITDA a čistého zisku. I nadále zůstávají klíčovou oblastí růstu mobilní data, O2 TV a O2 Slovakia.
Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl ke konci roku 2015 výše 4,9 milionu. Smluvní služby využívají dvě třetiny všech mobilních zákazníků. Průměrný měsíční výnos na zákazníka (ARPU) činil za celý rok 287 Kč, ve čtvrtém čtvrtletí ale stoupl na 290 Kč. Za nárůstem stojí rostoucí kvalita zákaznické báze.
Přehled finančních výsledků
Celkové konsolidované provozní výnosy za rok 2015 dosáhly výše 37,385 mld. Kč, stejně jako v roce 2014 . V segmentu pevných linek došlo k meziročnímu poklesu provozních výnosů o 4 % na 11,670 mld. Kč. Ve čtvrtém čtvrtletí však meziročně vzrostly o 4,5 %. Hlavní růstovou oblastí zůstává O2 TV a ICT. Provozní výnosy v mobilním segmentu zaznamenaly v roce 2015 nárůst o 0,2 % na 19,216 mld. Kč, z toho výnosy z mobilních dat o 9,5 %. Zatímco mobilní výnosy v korporátním segmentu nadále klesaly kvůli konkurenčním tlakům, výnosy v segmentu rezidentních zákazníků smluvních služeb po celý rok rostly. Hlavním důvodem byla vyšší kvalita zákaznické báze (vyšší průměrná útrata) a významný nárůst výnosů
z mobilních dat.
Provozní zisk před odpisy EBITDA vzrostl meziročně o 24,8 % na 10,142 mld. Kč. EBITDA marže dosáhla solidní výše 27,1 %, meziročně o 5,4 procentního bodu více.
Pozitivní vývoj i nadále vykazují finanční výsledky na Slovensku, které zůstává jednou z hlavních růstových oblastí celé skupiny. Celkové výnosy společnosti O2 Slovakia dosáhly v uplynulém roce výše 245 mil. EUR, meziročně o 9,3 % více. Provozní zisk EBITDA vzrostl meziročně o 22,7 % na 86,6 mil. EUR. Celkový počet zákazníků na Slovensku dosáhl 1,809 milionů a vykázal tak meziroční růst o 7,4 %.
Představenstvo společnosti zamýšlí předložit akcionářům na valné hromadě návrh na výplatu dividendy za rok 2015 ve výši 16 Kč na akcii.