Ukázal to průzkum společnosti Visa, který mimo jiné jasně nastínil sféry, ve kterých se podnikatelky mají zájem zlepšit. S cílem pomoci rozvinout dovednosti v oblastech, v nichž podnikatelky cítí své největší nedostatky, a pomoci tak překonat překážky v budování úspěšné firmy, navázala Visa spolupráci s neziskovou organizací Ženský byznys.
„Přestože ženy dělají ve světě podnikání obrovské pokroky, stále se potýkají s určitými překážkami a nerovnými podmínkami. Téma žen v byznysu je nám v naší organizaci velmi blízké a tento rok se chceme zaměřit zejména na podnikatelky. Proto jsme z nové spolupráce se společností Visa opravdu nadšené. Můžeme tak zájemkyním nabídnout více programů a zdrojů, které jim pomohou k úspěchu,“ říká Alžběta Králová, ředitelka Ženského byznysu.
Společně Visa a Ženský byznys podpoří české podnikatelky prostřednictvím série webinářů, v nichž se naučí lépe a efektivně plánovat a řídit svůj čas, tvořit strategie a používat správné obchodní techniky, díky nimž rychleji naplní svůj podnikatelský potenciál. Součástí budou také letní networkingové eventy.
Jak české ženy podnikají?
Článek vyšel v tištěném vydání časopisu CFOworld 1/2023. Pokud si časopis chcete přečíst celý, můžete si ho koupit i v digitální formě.
V oblasti firemních autoparků můžete získat informace jak financovat pořízení vozu a jak nárůst elektromobilů a autonomních vozidel ovlivní pojišťovny. Všímáme si úvěrových rizik a tématem managementu je absolutní ztráta komunikace mezi vedením a zaměstnanci.
Nabízíme popis řešení pro vyšší management – využití dat z CRM pro vytvoření byznysového plánu. Všímáme si zajímavého benefitu – práce ze zahraničí.
Na závěr upozorňujeme na článek, připomínající důležité výročí. V červnu tomu bylo třicet let, kdy se v naší republice „rozjel“ internet. Kdo stál u zrodu této tehdy mimořádné technologické novinky, bez které si náš dnešní život neumíme dnes ani představit?
České ženy podnikají nejčastěji ve finančnictví, prodeji zboží a služeb nebo v oblasti marketingu a komunikace. Z průzkumu je zřejmé, že by se chtěly nejvíce zlepšit v time managementu (32 %), řízení financí (32 %) nebo marketingu (26 %), rády by si zdokonalily své „soft skills“ (24 %) a chtěly by se více dozvědět o elektronickém obchodu (e-commerce) (14 %). Klíčovými prvky, o které se opírají při rozjezdu podnikání, jsou zkušenosti v oboru, rodina, partner a informační zdroje. Více než polovina žen (63 %) zahájila podnikání do šesti měsíců od vzniku svého podnikatelského nápadu. Až 40 % dotázaných by neodmítlo pomocnou ruku formou mentoringu, který by jim přinesl nové nápady, motivoval by je a zvýšil jejich produktivitu. Těmto tématům se dlouhodobě skrze své vzdělávací programy pro ženy věnuje naplno právě organizace Ženský byznys Alžběty Králové. I proto na základě výsledků průzkumu společně s Visa ušily českým podnikatelkám na míru sérii online webinářů. Ty je v průběhu května až září provádějí úskalími finančního nastavení podniku, efektivní práce s časem nebo celkové marketingové strategie jejich značky.
„Na základě posledních vydaných dat Českého statistického úřadu je zřejmé, že v České republice pouze třetinu všech podnikatelů tvoří ženy. Ve Visa se snažíme hledat cesty, jak tento nepoměr snížit, a po celém světě podporujeme ženy v byznysu různými iniciativami. Je pro nás naprostou prioritou investovat nejen do inovací, ale i do rovných příležitostí žen a mužů a celkového postavení žen v ekonomice. Spolupráce s organizacemi, které posilují postavení žen a podporují je v podnikání, je toho součástí. Mě osobně proto spolupráce s organizací Ženský byznys velmi těší,“ uvedla Hana Wasserburger, ředitelka poradenských služeb Visa pro Česko, Maďarsko a Slovensko.
„Jsem rád, že jsme v Česku našli silného partnera, který má v podpoře podnikatelek velké zkušenosti,“ dodává Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Česko, Maďarsko a Slovensko. „Cíl organizace Ženský byznys je nám ve Visa blízký, proto pro nás bylo navázání spolupráce velmi přirozené rozhodnutí. Těší mě, že můžeme podpořit jejich aktivity, a pomoci tak naplnit podnikatelský potenciál českých žen.“