V tomto článku vám přiblížíme několik praktických návodů, na které byste určitě neměli zapomínat, pokud chcete zvýšit svůj obchodní potenciál.
1. Absence blogu
Nepropagujte se jen jako firma, eshop nebo výrobce, ale také jako důvěryhodná značka v oboru. Publikování hodnotného, informačně bohatého a přístupného obsahu dává obraz, jemuž lze důvěřovat. Každým příspěvkem získáváte další podstránku, kterou je možné zaindexovat ve vyhledávačích, a web se tak více zobrazuje ve výsledcích hledání.
2. Vyhýbání se sociálním médiím
Ne každá společnost bere sociální média jako běžnou součást online marketingu, a tím přichází o další potenciál. Šíření obsahu, oslovování publika a komunikace s uživateli vám pomůže propagovat vaši firmu online. „Ne vždy organizace vědí, jak uchopit sociální média, jaký obsah publikovat, aby sociální sítě plnily svou roli. S tím mohou pomoci správci sociálních sítí, kteří tento kanál nastartují,“ radí majitel digitální a marketingové agentury Optimio Jan Bindr.
3. Ignorace mobilních zařízení
Při optimalizaci webu proto nezapomeňte na vyladění pro mobilní uživatele, aby se načítal stejně rychle jako na počítači. Design vašich stránek přizpůsobte prohlížení na mobilních zařízeních.
4. Nedostatečné využívání analýzy klíčových slov
Analýza klíčových slov je základním kamenem pro SEO (optimalizaci pro vyhledávače), vycházíte z ní při tvorbě veškerých textů na webu. Často se tato „klíčovka“ nedělá vůbec nebo leží v šuplíku. „Ideální je s analýzou klíčových slov pracovat pravidelně, čerpat je třeba pro tvorbu blogových článků. Zjistěte, která klíčová slova jsou nejrelevantnější, mají vysoký objem vyhledávání a je relativně snadné se na ně umístit,“ doporučuje Jan Bindr.
5. Ignorování konkurence
Dělejte průzkumy konkurence a jejich aktivit v online marketingu. Kde inzerují, jaké využívají kanály k propagaci, jak komunikují. Zjistěte, čím je vaše značka výjimečná, a zdůrazněte to na svých stránkách. Na vašich stránkách by mělo být zřetelné, čím se od konkurence odlišujete.
6. Nepoužívání referencí a recenzí
Spokojení klienti přitahují další zákazníky. Reference, případové studie a příběhy o úspěchu návštěvníkům webu potvrdí, že i ostatní lidé jsou s vámi spokojení. Zvýšíte tak důvěryhodnost své značky a pravděpodobnost získání nového zákazníka tak stoupá.
7. Chybějící jasná strategie
Rozhovor vyšel v tištěném vydání časopisu CFOworld 4/2022. Pokud si časopis chcete přečíst celý, můžete si ho koupit i v digitální formě.
Kromě tohoto článku v něm najdete i příspěvky o DMS systémech, jak krize dopadá na české firmy, věnovali jsme se blíže i outsourcingu.
Bez plánů a vize neexistují cíle, které by bylo možné sledovat. Začněte budovat marketingovou strategii definováním cílové skupiny, stanovením reálných cílů, pochopením toho, co potřebujete k jejich dosažení, a pravidelným sledováním pokroku.
8. Nezlepšování konverzního poměru
Poměr mezi návštěvníkem webu a zákazníkem je možné systematicky zlepšovat. Je důležité měřit chování návštěvníků na webu pomocí moderních nástrojů, stanovovat hypotézy a testovat, jak usnadnit cestu klienta vaším webem až ke konečné konverzi. Jsou společnosti, jež investují nemalé prostředky do nových návštěvníků, ale nepracují na zlepšování konverzního poměru, který stagnuje. Tím se připravují o nemalé zisky, a zdražují si tak investice do reklamy.
9. Nevyhodnocování návštěvnosti
Potenciální zákazníci mohou pocházet z různých zdrojů návštěvnosti, jako jsou vyhledávače, placená reklama, emaily, odkazy, sociální média a další. „Jeden z těchto zdrojů může přivádět potenciální klienty, kteří se zřídkakdy promění v zákazníky, zatímco jiný je může získávat trvale,“ dodává Jan Bindr.
10. Špatně nastavená webová analytika
Chybným nastavením webové analytiky přicházejí společnosti o spoustu dat, která by jim mohla pomoci se lépe rozhodovat o investicích do online marketingu. Firmy přecházejí na Google Analytics 4 a bojují s cookie lištou. Bez odborného nastavení je riziko ztráty dat velké.