Kratší doba dojíždění zvyšuje produktivitu a motivaci zaměstnanců, přesto však doba dojíždění do zaměstnání vzrostla. Globální průměr se od roku 2012 zvýšil o celých 5 minut, podle posledního průzkumu společnosti Regus založeného na názorech více jak 22 000 respondentů ze 100 zemí. V současné době průměrný čas dojíždění zabírá přes půl hodiny (32,5 minuty) ve srovnání s pouhými 27 minutami před dvěma lety. V České republice lidé do práce dojíždějí přibližně 25 minut, to představuje 50 minut pro cestu tam a zpět. Nicméně v zimním období v důsledku sněhu či ledovky na silnicích či železnici tato doba výrazně narůstá.
Zaneprázdnění čeští pracovníci se během dojíždění snaží zůstat produktivní a s využitím svých mobilních zařízení vyřizují obchodní hovory (48%), poslouchají hudbu (45%), jsou v kontaktu s rodinou či přáteli (43%) a vyřizují soukromé hovory související s domácností, jako je třeba zařizování řemeslníka (31%).
Cestování během pracovní doby jako např. doprava na schůzky a zpět jsou obecně více využívány k obchodním hovorům (78%), telefonování s rodinou či přáteli (62%) a vyřizování telefonátů souvisejících s domácností (52%). Respondenti také ukazují, že s větší pravděpodobností emaily vyřizují během cestování v pracovní době (43%) než při dojíždění do práce a zpět (23%).
„Není příjemné zjištění, že každodenní cestování zabírá českým pracovníkům téměř hodinu," řekl Karel Pelan, ředitel společnosti Regus pro Českou republiku. „Ačkoli dojíždění představuje zátěž pro produktivitu, pracovníci zůstávají aktivní prostřednictvím svých mobilních zařízení a často dohánějí během cesty své soukromé aktivity. Během nastávající zimy ovšem mohou podniky počítat s významnějšími ztrátami produktivity následkem nepříznivého počasí."
Lidé by v ideálním případě mohli pracovat v profesionálním a diskrétním prostředí, v blízkosti domova nebo svého byznysu tak, aby maximalizovali svou produktivitu zkrácením času dojíždění. Práce blíže k domovu znamená zvýšení produktivity a dává pracovníkům možnost zlepšit rovnováhu mezi osobním a pracovním životem. Trendy směřující k větší mobilitě a tlak na snižování nákladů generují poptávku po pracovištích, která si lze pronajmout na měsíc, dva dny v týdnu nebo třeba jen na hodinu a přitom i malé firmě poskytují profesionální zázemí velkých společností.