Financování nákladních automobilů, tahačů, přívěsů a autobusů představuje jednu z hlavních specializací SGEF, v této oblasti je dvojkou na trhu. Za tři čtvrtletí 2014 společnost zvýšila financovaný objem dopravní techniky o 32 % a autobusů o 77 %, a dosáhla tak tržního podílu 16 %. „Klienti oceňují naše kvalifikované poradenství, spolehlivost a spolupráci s Komerční bankou, díky čemuž dosahujeme stabilně dobrých výsledků na velmi konkurenčním trhu. V tomto segmentu jsme jako jediná z leasingových společností bez vazby na jediného výrobce dokázali náš tržní podíl nejen udržet, ale i mírně navýšit,“ uvádí Reinhold Knödl, generální ředitel Société Générale Equipment Finance v České a Slovenské republice.
Euroleasing je trendy
Druhou pozici SGEF obhájila také v sektoru strojů a zařízení. Za tři čtvrtletí letošního roku financovala tuto komoditu v hodnotě 2,7 miliardy Kč, což v meziročním srovnání představuje navýšení o 25 %. SGEF financuje nejvíce kovoobráběcích strojů u nás. Díky dlouhodobé spolupráci s Evropskou investiční bankou SGEF svým klientům nabízí zvýhodněné financování. Jako první leasingová společnost se zapojila také do programu EIB Mládí (Jobs for Youth), který podporuje malé a střední podniky v zemích EU. Pokud využívají financování s podporou EIB a zaměstnávají osoby ve věku 15 až 30 let, mohou získat zvýhodnění ve výši až 0,3 % z úrokové sazby.
Dotační programy EU stejně jako podpora PGRLF zemědělcům a daňová legislativa stojí za rostoucí oblibou úvěrů od leasingových společností. Na financování poskytnutém SGEF se úvěry letos podílejí 53 %, zatímco v roce 2011 na ně připadlo 39 %. Stejný trend vyplývá i ze statistik ČLFA.
Leasingový trh prý nadále poroste
Výhledy na makroekonomický vývoj v roce 2015 jsou pozitivní, a to i navzdory přetrvávajícím geopolitickým rizikům. „Z tohoto titulu očekáváme, že leasingový trh nadále poroste, i když s nižší dynamikou. Abychom letošní úspěch zopakovali i v roce 2015, musíme mít na paměti, že klienti očekávají rozvoj dodatečných služeb spojených s leasingem a nabídky vyhovující požadavkům dotačních fondů EU. Připravujeme nové produkty a služby, které nám pomohou získat další klienty a obchodní partnery. Zaměřujeme se také na efektivitu interních procesů, abychom nastavili vysoké standardy spolupráce, rychleji naplňovali očekávání našich zákazníků, a co nejvíce jim zjednodušili život,“ komentuje perspektivy nadcházejícího roku Reinhold Knödl.