Drobní a střední podnikatelé mohou ušetřit na poptávkových serverech prý až třicet procent nákladů

7. 2. 2013

Sdílet

 Autor: © auremar - Fotolia.com
Zatímco běžní spotřebitelé si cestu k poptávkovým serverům našli rychle, drobní a střední podnikatelé objevují jejich výhody pozvolna. Úspory, které mohou při využití těchto systémů dosáhnout, jsou nemalé: ušetřit mohou až o 30 procent. Bonusem je i rychlost zprostředkování: první nabídky přijdou do dvou dnů.

Systém poptávkových serverů je velmi jednoduchý. Na internetových stránkách zájemce vyplní jednoduchý formulář, kde popíše své požadavky, a poptávku odešle. Během dvou dnů jí zpracují operátoři, kteří jí rozešlou relevantním dodavatelům, a to nejenom podle typu práce, ale také rozsahu či regionu. Poptávající pak už jen čeká, až se mu dodavatelé sami ozvou s nabídkou a jednoduše si vybere tu, která mu nejvíc vyhovuje, ať už cenou či třeba použitými materiály pro zhotovení. 

 

Věř, a nebo alespoň jednou vyzkoušej...

Poptávat prostřednictvím poptávkových serverů lze téměř cokoliv – od stavebnických či strojírenských prací až po IT služby. Poptat tak lze jak rekonstrukci kanceláře, servisní služby či třeba dodání průmyslových materiálů. „Výhodou ePoptávka.cz je, že odpadá zdlouhavé vyhledávání dodavatelů na internetu. Nabídky vám po zadání poptávky přijdou do druhého dne na e-mail, mnohdy je navíc cena oproti té běžné nižší až o 30 %. Vedle času tak ušetříte především peníze,“ říká Otto Kočí, ředitel ePoptávka.cz. 

Pokud například podnikatel plánuje renovaci kancelářských prostor, může využít poptávkový server. Rekonstrukci přitom nemusí poptávat u jednoho dodavatele, ale může jednotlivé práce rozdělit a poptat zvlášť. Jednoho dodavatele bude mít pro malířské práce, dalšího pro pokládku podlahy. Výsledkem je ještě nižší cena.

 

Všude jsou... podvodníci

Výhodou poptávkových serverů je také možnost hodnotit dodavatele. Zatímco při jejich vyhledání na internetu si zákazník nemůže být jistý kvalitou odvedené práce a málokdy lze ověřit reference, poptávkové servery dávají poptávajícím prostor pro vyjádření spokojenosti s dodavatelem. „Dodavatelé v naší databázi mohou být hodnoceni poptávajícími, kteří s nimi již mají zkušenost. Vidíte tedy, jak byli předešlí zákazníci spokojení s odvedenou prací. Současně také reagujeme na stížnosti poptávajících na dodavatele. Pokud se po prověření důvodu stížnosti u obou stran zjistí pochybné jednání, dodavatele z databáze ihned odstraníme,“ popisuje Kočí a dodává, že právě takovým situacím se snaží ePoptávka.cz předcházet. Na internetových stránkách se mohou uživatelé ePoptávka.cz obracet na Centrum právní pomoci, která pomůže především těm, kdo poptávají poprvé. Najdou zde informace o tom, jak vybrat vhodného dodavatele či jak uzavírat smlouvy a to včetně vzorů těchto smluv.  „Čas od času se stane, že jedna ze stran narazí na internetu na podvodné jednání. Ač jsme pouze zprostředkovatelé služby, snažíme se řešit i takové případy, pokud možno ke spokojenosti obou stran,“ dodává Otto Kočí.

 

 

ICTS24