Zaměstnavatelé tak budou povinni podávat předepsané tiskopisy (například Přehled o výši pojistného, Oznámení o nástupu do zaměstnání) pouze v elektronické podobě (tzv. e-podání), a to buď podepsané uznávaným elektronickým podpisem a zaslané na určenou elektronickou adresu podatelny orgánu sociálního zabezpečení nebo do určené datové schránky orgánu sociálního zabezpečení. K e-podání budou tudíž zaměstnavatelé muset mít pro rok 2014 buď zřízenou datovou schránku nebo uznávaný elektronický podpis.
Povinnost podávat předepsané tiskopisy pouze elektronicky se bude týkat i tiskopisů vztahujících se k roku 2013, a to těch, u kterých lhůta k jejich řádnému podání započala po 31. prosinci 2013. Například u tiskopisu Přehled o výši pojistného vznikne povinnost podat tento tiskopis výhradně elektronicky poprvé v lednu 2014, a to již za prosinec 2013, neboť řádná lhůta k podání takového tiskopisu je po 1. lednu 2014.
Elektronicky lze výše uvedenými způsoby podávat orgánům správy sociálního zabezpečení samozřejmě kromě předepsaných i další tiskopisy. Podrobné informace o elektronických podáních jsou k dispozici na webových stránkách ČSSZ v části e-podání.
Povinnost podávat předepsané tiskopisy pouze elektronicky se od 1. ledna 2014 netýká komunikace s příslušnými zdravotními pojišťovnami. Zde mohou zaměstnavatelé postupovat dosavadním způsobem a předepsané písemnosti podávat i nadále písemně nebo elektronicky.
Zdroj: KPMG