Evropské finanční instituce musí přemostit propast mezi svou vizí a skutečnou realizací digitálních strategií

22. 7. 2016

Sdílet

 Autor: © Carlos Caetano - Fotolia.com
Banky a pojišťovny ve Velké Británii, Itálii, Německu, Španělsku a Francii jsou o 50 % efektivnější při rozpoznávání hodnoty digitálních iniciativ než při jejich aplikování.

Hlavní evropské banky a pojišťovny jsou připraveny přijmout digitální technologie, ale jsou téměř o 50 % efektivnější při rozpoznávání hodnoty inovací než při jejich skutečném využití k zefektivnění svého podnikání, ukazuje analýza společnosti Accenture, která shrnuje informace z 53 institucí v pěti největších ekonomikách starého kontinentu. Podle studie

86 % institucí zahrnuje digitální technologie do své strategie, 63 % vytvořilo pozici generální ředitel pro digitální technologie, ale jen 37 % vytvořilo speciální rozpočet pro digitální transformaci. Instituce si vybudovaly online a mobilní prezentace, aby mohly oslovovat nové klienty prostřednictvím sociálních sítí, ale nejvyšší management se na těchto aktivitách podílí jen v 39 % institucí. 81% společností zdůrazňuje svoji spolupráci se start-upy a univerzitami na digitálních tématech, ale méně než 60 % vyhlásilo inovační iniciativy, nebo využívá digitální technologie při vývoji produktů.

 

Zpráva „Připravenost evropských finančních institucí na digitální technologie“ ukázala, že na stupnici od jedné (základní úroveň) do čtyř (nejlepší možný postup), přední banky a pojišťovny ve Velké Británii, Itálii, Německu, Španělsku a Francii dosáhly průměrné hodnoty 3,15 za rozpoznávání významu digitální technologie jako součásti firemní strategie, a pouhých 2,10 za skutečné využití digitálních řešení pro zefektivnění své činnosti. Analýza, která byla navržena tak, aby odrážela vnímání zákazníků a investorů, je založena na veřejně dostupných informacích jako jsou výroční zprávy, webové stránky a tiskové zprávy, a hodnotí více než 100 ukazatelů.

„Evropské finanční instituce nové technologie obecně přijímají, ale nedokáží je konzistentně využívat,“ uvedl Sushil Saluja, generální ředitel Financial Services group Accenture pro Evropu, Afriku a Jižní Ameriku. „Tato zpráva, která poskytuje měřítko digitální připravenosti, vypráví příběh odvětví, které chápe význam digitální technologie jako nástroje změny, ale nedokáže najít pevný základ pro transformaci, kterou potřebuje projít.“ Podle Sushila Salujaha „se žádná země nemůže pyšnit titulem digitálního vůdce Evropy. Když si průzkum prohlédneme geografickou optikou, naznačují výsledky proměnlivou úroveň digitální vyspělosti napříč bankami a pojišťovnami v každé z pěti evropských zemí, které byly součástí studie.“

 

ICTS24

Zpráva ukázala, že:

  • Finanční instituce ve Velké Británii vynikají v oblasti plánování, ale mají prostor ke zlepšení při využití digitálních strategií, navrhování nových produktů, služeb a digitalizace svých interních procesů.
  • Německé instituce v oblasti digitálních strategií následují jiné, což naznačuje méně vyspělý trh, a většinu svých zdrojů potřebují, aby dohnaly svůj deficit v interním zavádění digitálních technologií. 
  • Italské a španělské instituce obecně musí digitální technologie více zapojit do strategie svého růstu, ale při implementaci deklarovaných digitálních technologií jsou důslednější. Vykazují slabé výsledky s ohledem na aplikaci digitálních technologií na své interní činnosti.
  • Francouzské instituce mají jasný plán digitálního rozvoje a dokáží digitální technologie lépe využít při oslovování zákazníků. Jako ostatní evropští hráči jsou ale slabší ve využití digitálních technologií pro své interní činnosti.

Massimo Proverbio, generální ředitel Accenture’s banking practice v Evropě, Africe a Jižní Americe, k tomu říká: „Nejlepší evropské finanční instituce vnímají digitální technologie jako klíčový prvek pro strategii růstu, a v mnoha případech již vytvořily částečný plán na integraci digitálních činností do svého podnikání. Ten se však často rozdrolí na jednotlivé nezávislé projekty místo strukturovaného a celistvého akčního plánu na využití hodnoty digitálního trhu.“