Průzkum Blogbarometerä 2015 zkoumal názory více než 2.100 blogerů z České republiky, Číny, Estonska, Finska, Irska, Itálie, Malajsie, Německa, Nizozemí, Severního Irska, Slovinska, Španělska a USA.
52% blogerů by uvítalo častější kontakty od firem
Převládajícím tématem blogů na celém světě je životní styl. Nejpopulárnější se zaměřují na spotřební zboží, kosmetiku, módu, jídlo a cestování. Druhý nejpopulárnější okruh se točí kolem rodičovství, technologií a společenských témat nebo politiky. Naopak jako spíše okrajová se ukazují být témata týkající se byznysu, zdraví nebo sexuálních menšin.
Většina blogerů (84 %) tvrdí, že své blogy tvoří na základě vlastních zkušeností, prožitků a myšlenek. Ačkoli 73 % respondentů je pravidelně kontaktováno marketingovými odděleními nebo PR agenturami (27 % týdně a 19 % denně), jen 28 % dotázaných přiznává vliv tiskových zpráv a vzorků produktů na obsah blogu.
Více než polovina (52 %) blogerů vidí vztahy s PR agenturami pozitivně a uvítala by častější kontakty. Menší část (7 %) respondentů vyjádřila výhrady ke kontaktům s firmami a pouhá dvě procenta blogerů nechtějí být kontaktována vůbec.
Blogosféru ovládají ženy
Z dotazovaných blogerů bylo v globálním měřítku 72 % žen. V Estonsku tvoří ženy dokonce 91 % všech respondentů. Jak v Nizozemí, tak v Irsku je podíl odpovídajích blogerek 83 %. Opačně to bylo jen v Německu se 60% podílem mužů a ve Slovinsku s 51 % mužských respondentů.
Dvě třetiny blogerů – jak mužů, tak žen – jsou mladší než 35 let. Nejpočetnější věkovou skupinou jsou blogeři mezi 18 a 25 lety, následováni respondenty ve věku mezi 31 a 35 lety. Naopak blogeři nad 60 let věku jsou spíše výjimkou.
Pokud jde o zkušenosti s blogováním, z průzkumu vyplynulo, že 41 % respondentů bloguje déle než 5 let. Jen osm procent respondentů jsou nováčci, píšící méně než rok. Téměř polovina (48 %) blogerů tvrdí, že na blogování vydělávají. Dalších 30 % by si na svém blogu vydělávat přálo.
Zdroj: www.blog-barometer.com