Gerhard Knop, Witte Nejdek: na příchod krize jsme se dokázali účinně připravit

11. 5. 2012

Sdílet

„Za svůj největší úspěch považuji úspěšnou implementaci systému odměňování s výrazně nadprůměrným podílem pohyblivé složky mzdy,“ říká Gerhard Knop, vedoucí úseku podpory ve společnosti Witte Nejdek.

Jaký typ činnosti tvoří největší část vaší práce? Které činnosti se nejvíce opakují? 

Jsou to hlavně činnosti jako plán, forecast, roční závěrka a konsolidace, hodnocení zaměstnanců, jednání s bankami, komunikace s podřízenými útvary. Momentálně se věnuji také aktivitám v oblasti zlepšení klimatu respektive kultury ve firmě a ve svém úseku, reorganizaci týmu nákupu, přípravě programu pro stabilizaci hospodářských výsledků a cash flow v letech 2013 až 2015.

 

Gerhard KnopCo považujete za svůj největší úspěch v rámci své současné pozice? 

Úspěšná byla určitě implementace systému odměňování s výrazně nadprůměrným podílem pohyblivé složky mzdy a naprosto "klidné" přijetí těchto zásadních změn. Z počátku svého působení ve WITTE bych dále zmínil změnu struktury financování firmy, standardizaci reportingu a také konsolidaci v rámci skupiny (výrazné zkrácení lhůt v této oblasti). Za zmínku také stojí, že se zvládlo několik kritických momentů při fluktuaci klíčových zaměstnanců a bezesporu se podařilo i týmové zvládnutí hospodářské recese a příprava na ni. Díky projektům realizovaným před krizí byla totiž následná opatření realizována v klidu a velice rychle, jelikož byla "předpřipravena" a nebylo překvapením, že existují.

 

S kým nejčastěji v rámci své práce komunikujete? 

Velmi často komunikuji samozřejmě s kolegy z vedení firmy – s ředitelem, vedoucím výroby, plastů a industrializace. Určitě úplně nejvíce přijdu do styku s přímými podřízenými vedoucími podřízených útvarů. Nerad bych také vynechal kolegy na vedoucích pozicích v mateřské společnosti.

 

Co považujete pro výkon své pozice za nejdůležitější? 

Akceptaci, komunikaci, nadhled, sebedůvěru, spolupráci, pochopení pozic dodavatelů převážně interních služeb, jazykové znalosti, znalosti práce s PC.

 

Jaké máte pracovní priority na nejbližší období, co byste chtěli zlepšit? Máte nějaké motto? 

Již více než šest měsíců pracujeme na zlepšení "nálady" ve společnosti a já chci dosáhnout zlepšení minimálně ve svém úseku. Určitě chci, abychom dotáhli některé dlouhodobější aktivity na úrovni skupiny WITTE. V neposlední řadě bude třeba se připravit na další otřesy v celosvětovém hospodářství tak, abychom opět byli připraveni minimálně prostřednictvím silné pozice klíčových bilančních položek a také síly našich zaměstnanců.

Osobní motta jsou dvě: Změna je život a Problém, o kterém nevím, neumím řešit a neumím s ním tak svému podřízenému či kolegovi pomoci.

 

Gerhard Knop studoval dva semestry na ZČU, poté ukončil studium z důvodů neslučitelnosti studia s probíhající transformací v České spořitelně. Má za sebou také desetiměsíční studium Spořitelní akademie Brno. V letech 1991 až 2004 působil v České spořitelně jako přepážkový a úvěrový pracovník, od r. 1993 jako vedoucí oddělení úvěrů právnickým osobám. Od r. 1996 zastával pozici finančního náměstka, následně ředitele projektu SAP Implementace a ředitele projektu Shared services. Dále měl na starosti projekt SAP II a projekt HULK. Od r. 2004 působí ve Witte Nejdek: začínal jako vedoucí týmu controllingu, poté jako prokurista společnosti a nyní i jako vedoucí úseku podpory.

 

Rozhovor vznikl za laskavé součinnosti České asociace pro finanční řízení a společnosti Wolters Kluwer ČR

 

Blíží se prestižní 15. Jubilejní Controllingové fórum, každoroční setkání finančních a ekonomických ředitelů, které se v režii Controller-Institutu koná 13. a 14. 6. v Roztokách u Prahy.

 

ICTS24

Ilustrační foto: © arahan - Fotolia.com