Globalizace, technologické inovace, klimatické změny – to je výčet pouze několika málo velmi širokých pojmů, s nimiž jsou dnešní firmy konfrontovány. Doléhá na ně mnohostranný tlak k okamžitému řešení těchto oblastí – často bez možnosti hlubšího zkoumání povahy a skutečných důsledků těchto problémů. Jak ale rozpoznat, co je z pohledu konkurenční výhody důležité a co ne? Jaký typ změny v organizacích evokovat a jak je provést?
O bigdatech ještě uslyšíme
„Dnešním firmám pomůže pouze rychlost reakce a mimořádná přizpůsobivost na okolní prostředí. To totiž chrlí trendy tak rychle, že často nezbývá čas věci beze zbytku prozkoumat a vyřešit. V takovém byznysovém prostředí začíná opět sehrávat klíčovou roli manažerská intuice, která jde ruku v ruce s talentem a zkušenostmi,“ uvedla Kateřina Benešová, ředitelka ACCA pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
Firmy jsou stále více konfrontovány s nestrukturovanými úkoly a cíli. Zvládání a využití tzv. velkých dat (big data) ve financích, obchodě a marketingu je pouze jedním z příkladů, zaznělo na konferenci ACCA. „Firmy musí své lidi připravovat na změny, které jim jejich profese stále častěji přináší. Tradiční procesy ve firmách se totiž vlivem trendů z mnoha oblastí mění současně. Je velmi těžké, ale také mimořádně důležité, udržet si přehled a neutonout v procesu přerodu organizací,“ dodala Benešová.