Inteligentní pracoviště
Inteligentní pracoviště tvoří několik služeb, které lze využívat samostatně a kombinovat vzájemně i s dalšími IT službami O2. Jednoduše, rychle, na míru požadavkům zákazníka a bez neočekávaných skrytých nákladů umožňuje realizovat komplexní řešení celého firemního
IT.
O2 Desktop
Za výhodný měsíční poplatek či za jednorázové ceny je k dispozici optimálně vybraná kombinace notebooků a tabletů ve třech výkonnostních třídách, které pokryjí naprostou většinu obvyklých potřeb uživatelů. V ceně je již zahrnuto rozsáhlé příslušenství, například 3G modem, mobilní internet, rozšířená záruka na tři roky, servis do druhého dne na místě včetně náhradních dílů, cesty a práce technika. Zařízení jsou připravena pro využití služby O2 Virtuální desktop a dalších IT služeb. Součástí nabídky jsou i tenké klienty, cenově a energeticky nenáročné kancelářské počítače optimalizované pro využití služby O2 Virtuální desktop. Pro správu mobilních zařízení připojených do podnikové sítě lze využít službu O2 Mobile Device Management.
O2 Virtuální desktop
Služba O2 Virtuální Desktop představuje perspektivní cestu, jak doručit vysoký výkon a funkcionalitu počítače kamkoli, kdykoli a na libovolné zařízení včetně počítače, tabletu nebo i chytrého telefonu. Všechny výpočetní a komunikační činnosti virtuálního počítače jsou vykonávány v datových centrech O2, kde jsou provozovány i aplikace a uložena data. Uživatelé se k nim přihlašují na dálku odkudkoli, kde je internetové připojení. Výkon virtuálního počítače nezávisí na uživatelském zařízení a může růst s potřebami uživatele. V ceně měsíčních poplatků za službu může být i použití antiviru nebo balíku kancelářských aplikací. O2 Virtuální desktop dokonale podporuje i nejnovější IT trendy, například BYOD, kdy zaměstnanci využívají pro práci svá vlastní soukromá zařízení.
O2 Business Mail
Služba O2 Business Mail umožňuje podnikům a organizacím využívat jako službu profesionální řešení elektronické pošty postavené na platformě Microsoft Exchange. Zahrnuje využití sdíleného kalendáře, adresáře a veřejných složek pro ukládání sdílených souborů. Volitelnými součástmi jsou provoz a správa zákaznické domény. Pošta, kontakty i kalendář jsou přístupné ze standardních poštovních klientů, přes webové rozhraní, ale také prostřednictvím chytrých telefonů a tabletů.
O2 Web Security Gateway
Přístup zaměstnanců, a především jejich chování na internetu, je dnes jedním z důležitých faktorů, které ovlivňují chod, výkonnost a efektivitu podniku. Množství a různorodost mobilních zařízení i míst, odkud se zaměstnanci mohou připojovat k internetu, se navíc neustále rozšiřují. Web Security Gateway posunuje kontrolu bezpečnosti do datových center O2. V okamžiku, kdy se uživatel připojí k jakékoli veřejné síti, ať už z pracoviště, z domova nebo odkudkoli ze světa, je veškerá jeho komunikace do internetu bezpečně směrována přes datová centra, kde se spolehlivě filtruje. Uživateli jsou doručována pouze bezpečná data odpovídající pravidlům, která podle svých požadavků a potřeb určuje zákazník. Změny nastavení se projeví okamžitě pro všechny vybrané uživatele bez ohledu na místo, kde se nacházejí, a zařízení, která používají. Telefónica je dlouholetým poskytovatelem nejenom telekomunikačních, nýbrž i IT a cloud computingových služeb. Datová centra O2 jsou, jako jediná ve střední a východní Evropě s certifikací Tier 3, umístěna v České republice a plně vyhovují i požadavkům české legislativy. O2 je prvním držitelem certifikace VMware vCloud Powered v zemích tzv. bývalé východní Evropy a statutu Gold Partner společnosti Cisco Systems. Produkty O2 Virtuální desktop a O2 Web Security Gateway získaly v roce 2012 prestižní ocenění IT PRODUKT ROKU.
Autor je manažer inovativních procesů Telefónica Czech Republic