ChatGPT a jeho sourozenec DALL-E se stávají běžnou součástí existujících systémů. Jedním z významných světů jsou i CMS, respektive DXP platformy, které umožňují tvůrcům webů, blogů či e-shopů vytvářet lepší popisky, články či grafiku, a tím i zlepšovat uživatelský zážitek. Tento pokrok se zásadně promítl i do světa vývojářů. A to jak z hlediska vlastní práce, tak i z hlediska požadavků jejich klientů. Jedním z takových příkladů je platforma Magnolia DXP, která nově umožňuje díky integraci ChatGPT a DALL-E generovat obsah na míru. V praxi to u svých klientů vyzkoušeli i specialisté z MoroSystems.
Umělá inteligence se stává pravou rukou nejen blogerů
Prakticky každý tvůrce obsahu, ať už jde o osobní web nebo firemní blog, dnes využívá systém pro správu obsahu. DXP platformy se tak logicky zařadily mezi první, které okamžitě umožnily zákazníkům využívat potenciál těchto technologií generativních neuronových sítí. Zmiňovaná Magnoliavyužívá umělou inteligenci pro úlohy, jako je klasifikace a optimalizace textu nebo automatické označování (tzv. tagování) obrázků. Uživatelé mohou například využít integraci s aplikací WordAI, díky níž mohou napsat text a pouhým kliknutím ji požádat o návrhy, jak jej zlepšit. Je pozoruhodné, jak taková jednoduchá věc může autorovi obsahu usnadnit život.
Dalším velkým pomocníkem je DALL-E – umělá inteligence, která dokáže generovat obrázky z textových popisů. Vývojáři již mají k dispozici DALL-E 2, což je výrazně vylepšená druhá verze API. Jde o placenou službu od OpenAI, která je díky moderní „composable“ architektuře platformy Magnolia jednoduše do platformy integrovatelná. Uživatelé tak nemusejí kvůli generování a stahování obrázků aplikaci vůbec opouštět. Magnolia k tomu má dokonce nástroj, který pomáhá vytvořit textový popis pro vygenerování obrázku, čímž pomáhá v procesu tvorby méně zkušeným uživatelům.
Reálné zkušenosti na projektech ukazují potenciál generativní AI
Z hlediska vývojářské firmy lze oprávněně předpokládat, že co je zajímavé a zábavné pro koncové uživatele, nemusí být nutně použitelné pro firmy, natož pak pro velké korporátní weby. Z dosavadní zkušenosti MoroSystems však musíme říct, že schopnosti integrované AI přijali klienti zatím kladně a v technologii vidí potenciál.
Z pohledu vývojářů pak byla klíčová rychlá adopce. Uživatel napíše zadání o pěti větách a systém mu vygeneruje obsah. V MoroSystems generativní AI v praxi využíváme, ať už jde o GitHub Copilot nebo ChatGPT, který pomáhá juniorům lépe pochopit kód, či třeba generování obsahu pro interní potřeby. V rámci Magnolia , která sama o sobě umožňuje nové technologie integrovat opravdu rychle, jsme již testovali zmiňované nástroje pro generování obsahu. V současné době intenzivně zkoumáme oblasti, kde dává využití AI z byznysového pohledu reálný smysl a má zcela jistě pozitivní dopad na efektivitu práce – například v sektoru BFSI, na nějž se zaměřujeme, a vidíme využití v oblasti zákaznické podpory, chatbotů a v dalších segmentech, kde lze požadavky zákazníků řešit automatizovaně. Věříme, že využití generativní AI pomůže zlepšit kvalitu softwarových projektů a klientům díky lepšímu dodanému kontextu pomůže vytvářet více užitečného a zajímavého obsahu s nižšími náklady.