Jen jeden z deseti zaměstnanců je připraven na výzvy digitální ekonomiky

10. 5. 2016

Sdílet

Podniky v reakci na změny, které přináší digitální ekonomika, soustředí své transformační úsilí na IT a podnikové procesy. Příliš často však zanedbávají své zaměstnance.

Tento poznatek vyplývá z nové studie s názvem Transformace pracovní síly ve víru digitalizace, kterou zpracovalo Centrum pro podnikovou digitální transformaci (DBT), za níž stojí společnost Cisco a škola managementu IMD se sídlem v Lausanne. Pokud firmy chtějí uspět v konkurenčním prostředí, musí v oblasti lidských zdrojů přidat ve třech oblastech: hyperinformovanosti, fundovaném rozhodování a rychlosti realizace.

 

Klíčové faktory úspěchu:

bitcoin školení listopad 24

 

  • Hyperinformovanost – schopnost lépe shromažďovat a využít informace, které zaměstnanci získávají o zákaznících, partnerech, konkurentech nebo o situaci na trhu.
  • Fundované rozhodování – schopnost poskytnout získaná data a analytické nástroje svým zaměstnancům pro kvalitnější rozhodování na všech úrovních organizace.
  • Rychlá realizace – schopnost rychle realizovat přijatá rozhodnutí díky zaměstnancům s dostatečnými zkušenostmi, znalostmi a nástroji.

Výzkumníci Centra DBT upozorňují, že samotná technická řešení k transformaci pracovní síly nestačí. Tyto snahy je nutné koordinovat se změnami obchodních procesů, k nimž v podniku dochází v důsledku modernizace provozních modelů zaměřené na udržení konkurenceschopnosti v digitální éře. Transformace pracovní síly navíc vyžaduje trvalou aktivní pozornost ze strany vedení podniku. „Transformace je více než souhrn digitálních řešení,“ vysvětluje Pavel Křižanovský, technický ředitel Cisco ČR. „Digitální transformace znamená přepsat pravidla svého podnikání a vyžaduje pracovní sílu schopnou pracovat s patřičnou rychlostí a akceschopností, kterou si změny na této úrovni žádají.“