Josef Nečesal, Algeco: Vybudovali jsme finanční centrum sdílených služeb

6. 9. 2012

Sdílet

 Autor: CAFIN
„Čím více na jih a východ, tím více účetních, daňových a legislativních problémů je třeba řešit každý měsíc,“ říká Josef Nečesal, Finance and Administration Direktor ve společnosti Algeco.

Jaký typ činnosti tvoří největší část vaší práce? Které činnosti se opakují? 

Moje práce  je naštěstí velice různorodá, byť se pochopitelně najdou i opakující se činnosti. Za pravidelné můžu považovat měsíční uzávěrky v řízených zemích, regionální konsolidace a prezentace našich výsledků. Ale i v tomto měsíčním závěrkovém, reportovacím a forecastovém procesu jsou vždy jiné úspěchy či problémy. Určitě to není nudný proces, jak by se při pohledu zvenku mohlo zdát. Nad rámec těchto standardních činností se pak každý měsíc vyskytne mnoho lokálních výzev v každé zemi. Čím více na jih a východ, tím více účetních, daňových a legislativních problémů je třeba řešit každý měsíc – od nejstabilnějších severských zemí až po velice časově náročné postupy v Ruské federaci. Současně implementujeme postupně v každé zemi nové systémy a procesy, což je další velká náplň mé činnosti.  

 

Co považujete za svůj největší úspěch v rámci své současné pozice? 

Především se nám během půl roku povedlo ve dvou osobách od základu vybudovat v Praze finanční centrum sdílených služeb pro pět zemí regionu, které funguje k naprosté spokojenosti nejen všech zemí, ale i našeho evropského vedení. Největším úspěchem z mého pohledu není pouhá úspora nákladů, ale především získání kontroly nad vlastním účetnictvím a uplatnění stejných pravidel a principů ve všech zemích. Taktéž se nám povedlo před převodem do SSC kompletně zrekonstruovat účetnictví ve Finsku, což byla časově velice náročná práce.  

 

S kým nejčastěji v rámci své práce komunikujete? 

Při své práci musím komunikovat s mnoha lidmi, ať už ředitelé a CFO v každé zemi, se svými pražskými kontrolery, účetním centrem, tak i s mateřskou společností. Vše prakticky na denní bázi.

 

Co je pro výkon vaší pozice podle vás nejdůležitější? 

Mít dobře motivovaný, celistvý a kompetentní tým, kde se všichni můžou spolehnout jeden na druhého.

 

Jaké máte pracovní priority na nejbližší období, co byste chtěli zlepšit? Máte nějaké motto? 

Zlepšovat je neustále co v každé společnosti. Proces zvyšování efektivnosti je nekonečný proces, kde se nesmí ustrnout ani na chvíli. Odpovědnost za zdravý růst společnosti je úkol všech manažerů na všech řídících úrovních. Od prodeje, výroby až po všechny servisní oddělení na jedné straně až po procesy, pravidla a systémy na straně druhé.  Proto bych chtěl především posílit vzájemnou spolupráci ve všech těchto oblastech mezi zeměmi našeho regionu, aby nad týmy jednotlivých zemí vznikl funkční tým regionální, byť virtuální. To by mělo přinést ovoce v podobě dalšího zvýšení naší efektivnosti a lepší uspokojování potřeb našich klientů.    

 

Ing. Josef Nečesal, MBA vystudoval ČVUT v Praze; absolvoval MBA studies na Nothingham Trend University. Od r. 1997 působil jako CFO v DHL, v roce 2003 se stal členem představenstva a CFO v DHL Express. V období od 2004 do 2005 byl součástí týmu budujícího globální IT SSC pro Deutsche Post – DHL. Mezi lety 2006 a 2007 zastával pozici CFO pro region Evropy v oblasti IT, mezi roky 2008 – 2009 jako CFO s globální odpovědností za IT Finance ve dvou největších divizích společnosti Deutsche Post – DHL. Od roku 2010 působí jako CFO pro severní a východní Evropu ve společnosti Algeco.

 

Rozhovor vznikl za laskavé součinnosti České asociace pro finanční řízení a společnosti Wolters Kluwer ČR

ICTS24