Klient je pro nás partnerem

1. 3. 2016

Sdílet

 Autor: archiv redakce
Za celý rok 2015 bychom chtěli atakovat hranici 25procentního meziročního nárůstu předepsaného pojistného, říká Pavel Ptáčník, finanční ředitel Pojišťovny VZP.

V letošním třetím čtvrtletí jste ohlásili více než 23procentní nárůst tržeb na 283 milionů korun, v září činil vzestup dokonce přes 35 procent. Jaký je výhled pro celý rok 2015?

 

Když jsme koncem roku 2014 vyhlásili cíl navýšit meziročně předepsané pojistné minimálně o 20 procent, zdálo se to jako přehnaně optimistické, skoro se dá říci, že až nereálné. Nicméně podařilo se nám to, výsledky jsou opravdu skvělé. Rádi bychom celkově za rok 2015 chtěli atakovat hranici 25procentního meziročního nárůstu předepsaného pojistného. Samozřejmě doufáme, že se nám ji podaří i překročit.

 

Máte vysvětlení pro tak výrazný a ve vašem oboru nadstandardní růst?

 

Klient je pro nás především partnerem, což dokazujeme dalšími službami, které u nás zákazník získá. Například pro zdravotnická zařízení jsme připravili web, kde zcela zdarma poskytujeme právní poradenství lékařům. Dlouhodobě se orientujeme na proaktivní obchodní strategii, což zahrnuje vytváření produktů podle požadavků trhu a s tím související vyhledávání nových příležitostí a kontaktů. Díky velikosti naší pojišťovny máme s našimi partnery často osobní vztahy, a tím získáváme zpětnou vazbu v podstatě ihned. A v neposlední řadě máme vynikající kolektiv pracovníků, kteří naši strategii vzali za vlastní a sami přicházejí s nápady, jak naši pojišťovnu posunout dál.

 

Měly by tržby růst podobně i v roce 2016?

 

Všechny naše strategické plány směřují k dosažení cíle stát se významným hráčem na pojistném trhu v oblasti neživotních pojištění, a to zejména v segmentu podnikatelských rizik a občanských pojištění. Současně jsme si dali za úkol dostat se do povědomí široké veřejnosti jako kvalitní česká pojišťovna, která je nejen zárukou kvalitního pojištění za dobrou cenu, ale také poskytuje svým klientům nadstandardní servis. Pokud se ptáte na růst předepsaného pojistného v příštím roce, dali jsme si za úkol udržet růst ve výši 13 procent jako celku. V oblasti podnikatelských rizik a občanského majetku však očekáváme vzestup až trojnásobný.

 

Jaké je aktuální rozložení byznysu Pojišťovny VZP do jednotlivých produktových linií?

 

Největší část našeho předpisu pojistného do pojišťovny „přinášejí“ naše dva základní produkty – zdravotní pojištění cizinců a cestovní pojištění. A stále více se na předpisu pojistného začínají podílet pojištění podnikatelských rizik a občanská pojištění, tedy pojištění majetku a odpovědnosti a úrazové pojištění.

Jak se toto „portfolio“ mění v posledních letech a měsících?

Jak jsem již naznačil, nijak zásadně se nemění. Nicméně pokud se v minulých letech podílelo podnikatelské pojištění na předpisu pojišťovny v jednotkách procent, v letošním roce již překonalo krásných 12 procent.

 

Který z oborů, kde působíte, je momentálně nejrůstovější?

 

Podařilo se nám vytvořit velmi dobré produkty jak v oblasti pojištění podnikatelů, tak i pojištění majetku a odpovědnosti občanů. A třešničkou na dortu, na kterou jsme opravdu pyšní, je pojištění majetku a odpovědnosti pro poskytovatele zdravotních služeb, tedy produkt, který je svým rozsahem unikátní na českém trhu. Tento nový produkt je u lékařů přijat velmi pozitivně, protože v jedné smlouvě spojuje nejen pojištění profesní odpovědnosti, které musí mít lékař takzvaně ze zákona, ale i pojištění zařízení ordinace či přerušení provozu ordinace, a to i z důvodu nemoci.

 

Který segment naopak vykazuje známky saturace a proč?

 

Nemám pocit, že by některý segment trhu, pro nějž nabízíme naše pojištění, procházel fází saturace. Máme samozřejmě lehké obavy z vývoje cestovního pojištění, obzvláště po událostech v posledních týdnech. Lze očekávat zvýšený zájem klientů po dovolené doma v České republice na úkor cestování k moři. Ale jsme na takový vývoj připraveni. 

 

Čím dokáže Pojišťovna VZP konkurovat velkým komerčním subjektům na poli cestovního pojištění?

 

Naší hlavní devízou je samozřejmě propojení s mateřskou společností VZP ČR, tedy největší zdravotní pojišťovnou v České republice. Máme nejen možnost využívat pro sjednání cestovního pojištění cca 200 poboček VZP, ale též úzce spolupracujeme s Klubem pevného zdraví VZP ČR, jehož členové (mimochodem jich je více než 1,5 milionu) mají na všechna naše pojištění velmi výraznou slevu.
Dále jsme nyní upravili on-line sjednání cestovního pojištění, aby „odpovídalo“ současné době a bylo responzivní k možnosti sjednání na chytrých telefonech a tabletech.

 

Jak se vyvíjí situace v oblasti pojištění cizinců? Připravujete se na předpokládaný rostoucí příliv zahraničních státních příslušníků do České republiky?

 

V případě zdravotního pojištění cizinců je vše závislé na vývoji legislativy, tedy zákona o pobytu cizinců na území České republiky. Situace na trhu je též do určité míry odrazem chování samotných spotřebitelů. Pokud kladou důraz především na cenu pojištění, vždy se najde subjekt, který je ochoten i za cenu rizikového chování jim vyhovět. Naše společnost po celou dobu razí základní myšlenku – kvalitní pojištění za rozumnou cenu.

 

Před nedávnem spustila Pojišťovna VZP nový produkt Fénix, unikátní neživotní pojištění pro případ rakoviny. Kdy a z jakých důvodů jste se pro to rozhodli?

 

Vzhledem k tomu, že jsme dceřinou společností největší zdravotní pojišťovny v ČR, je logické, že chceme připravovat i produkty, které se zdravotním pojištěním přímo souvisejí. Proto nás napadlo vytvořit takový, jenž samozřejmě nedokáže naše klienty ochránit před nemocí jako takovou, ale dokáže jim pomoci jejich těžkou situaci alespoň trochu zvládnout po finanční stránce. Nápad vznikl někdy v únoru letošního roku a 1. září jsme jej zařadili do našeho portfolia.

 

Jaký je dosavadní zájem o takové pojištění?

bitcoin školení listopad 24

 

Jsme až překvapeni, jaký je o produkt zájem. Každý den sjednáváme desítky pojistných smluv a ozývají se nám i společnosti, které chtějí náš produkt Fénix zařadit do benefitních programů pro své zaměstnance. Samozřejmě nám též výrazně pomohlo spojení s tváří našeho produktu Petrem Koukalem, olympijským reprezentantem v badmintonu, který bohužel onemocněl rakovinou varlete a léčbou si úspěšně prošel.