„Firmy svými účetními výkazy plní nejen požadavky regulátorů, ale také vytvářejí svůj obrázek v očích investorů, veřejnosti i bank. Rozdíl mezi kvalitním a nekvalitním reportingem pak může znamenat procenta úroků, za které jsou ochotni firmě poskytnout financování,“ upozorňuje Petr Kříž, partner PwC Audit.
Průzkum přinesl i řadu dalších důležitých poznatků:
- 82 % respondentů uvedlo, že pokud firmy reportují jasně a stručně, mají investoři větší důvěru v jejich analýzy.
- 70 % dotázaných považuje vysvětlení obchodního modelu za významnou součást kvalitního výkaznictví.
- 80 % profesionálů z oboru investic upozornilo, že pro správné pochopení obchodního modelu firmy je třeba mít informace i o její celkové strategii.
- Pouze 14 % dotázaných si myslí, že jim firmy poskytují dostatečné informace o budoucích strategických plánech, dle kterých by mohli provádět svá rozhodnutí.
- 87 % dotázaných uvedlo, že pro jejich analýzy je velmi důležité vidět jasné vazby mezi strategickými cíli firmy, riziky a účetními výkazy.
- 91 % respondentů odpovědělo, že při svých analýzách pracují i s výročními zprávami společností. Ty pro ně zůstávají hodnotným zdrojem nejen z hlediska finančních informací, ale také z hlediska firemního přístupu k řízení lidských zdrojů, životnímu prostředí či společenským otázkám.