Logica spustila globální řešení pro reporting regulačním orgánům

9. 6. 2011

Sdílet

Řešení IBRA umožní finančním institucím splnit různorodé legislativní požadavky z jediného prostředí.

Společnost Logica představila řešení IBRA (Insurance and Banking Reporting Architecture – architektura pro reporting bank a pojišťoven). Toto řešení umožňuje finančním institucím splnit legislativní požadavky spojené s reportingem, a to na všech trzích, kde tyto instituce působí.

Unikátní architektura řešení IBRA pomůže finančním institucím vyhovět konkrétním požadavkům na reporting, ať už jde o globální požadavky, standardy EU nebo právní normy specifické pro danou zemi. Zákazníci budou díky tomu moci předložit příslušné výkazy rychleji, a snížit tak náklady na dodržování předpisů.

Architektura IBRA byla vyvinuta tak, aby primárně umožňovala soulad s pravidly platnými po celém světě a systém se dal současně konfigurovat s ohledem na nové předpisy, jako je norma BASEL III nebo požadavky EBA (European Banking Authority).

 

Základem je otevřená architektura

Michael Versace, ředitel výzkumu ve společnosti IDC (divize Global Risk, IDC Financial Insights), v této souvislosti uvedl: „Mnoho nových legislativních norem požaduje po finančních institucích plnění dosud nepožadovaných předpisů. Na druhé straně nově vzniklé regulační instituce podporují celosvětovou harmonizaci podoby reportingu a požadují častější reporting. Pro globální společnosti, které působí v řadě zemí a v každém regionu nabízejí jiné produkty, se sestavování dat, analýz a reportů, které požadují regulační orgány, stává velkou výzvou. Základem pro splnění nových požadavků je otevřená architektura a vhodný datový model pro reporting regulačním orgánům.“

Roman Mentlík, ředitel divize finančních služeb společnosti Logica CEE, vysvětluje: „Finanční instituce musí předkládat stále více a stále složitějších výkazů. Neměly by na to ale pohlížet pouze jako na zátěž. Data potřebná pro tyto reporty mohou managementu současně umožnit dělat lepší rozhodnutí.“

Řešení IBRA lze integrovat se stávajícími podnikovými systémy, což by mělo zjednodušit proces migrace. Může být nasazeno jako samostatné řešení, v podobě ASP nebo i SaaS (tj. v různých variantách softwaru jako služby). S jeho pomocí mohou finanční instituce zkrátit čas potřebný k vypracování reportů i pružněji reagovat na změny legislativních požadavků. Odborníci společnosti Logica mohou systém nakonfigurovat tak, aby nevyžadoval neustálé zásahy ze strany IT oddělení zákazníka, což snižuje náklady na údržbu IT. Systém umožňuje přecházet mezi zprávou pro regulační instituce a podkladovými daty, a zajistit tak, aby instituce dokázala jednoduše zodpovědět a vyřešit eventuální další dotazy či námitky regulačních orgánů.

Funkčnost systému zahrnuje také automatizované workflow s inteligentními funkcemi pro zpracování výjimek. Řešení IBRA je vysoce škálovatelné a denně dokáže zpracovat až 100 milionů transakcí. V rámci jedné instalace lze vedle sebe spustit více verzí zprávy pro regulační orgány, takže finanční instituce mohou snadno převádět starší zprávy do novějších „formátů“, a připravit se tak s předstihem na změny regulačních požadavků.

 

Zdroj: Logica

ICTS24