Výdaje na marketingové technologie podle odhadů vzrostou během příštích deseti let na 120 miliard dolarů ročně z dnešních 1,2 miliardy. Tvrdí to alespoň společnost Foundation Capital, která poskytuje kapitál začínajícím IT firmám. Podle ní se jedná o bezprecedentní nárůst mezi všemi kategoriemi softwaru, související s nezvratným trendem přesunu spotřebitelů do digitálního světa.
Riziková kapitálová společnost Foundation Capital sleduje více než tisíc firem zabývajících se informačními technologiemi pro marketing. Již investovala do řady z nich, například Responsys, Tealeaf, Freewheel, Localytics a dalších. Předpověď vývoje výdajů vychází z rozhovorů s marketéry a analýzy dostupných dat o vývoji výdajů a trhu.
Slibně vidí vývoj trhu i přední světová analytická společnost Gartner, která provedla průzkum mezi třemi stovkami společností a zjistila, že výdaje na digitální marketing v průměru dosahují čtvrtiny marketingového rozpočtu a polovina firem letos plánuje jejich zvýšení.
Podle průzkumu mezi generálními řediteli firem je digitální marketing jednou z nejvyšších priorit investic v příštích pěti letech. Tradiční ostré hranice mezi prodejem, marketingem a zákaznickými službami se stírají. Digitální marketing se podílí na téměř všech interakcích se zákazníky včetně uzavření obchodu přes internet.
„Digitální zákazník“ bude konzumovat 80 % médií digitálně, předpovídá Foundation Capital. Dnes běžné 30sekundové televizní spoty se stanou historickým marketingovým kanálem. Tištěná média nahradí digitální displeje a inzerce založená na lokalizaci. Všechna média budou pro spotřebitele personalizována a nákup a prodej inzertního prostoru bude automatizovaný.
Marketing se stal technickou disciplínou. Co platilo 100 let už neplatí.
Zdroj: IDG News Service
ČTĚTE TAKÉ:
→ Sedm hlavních trendů internetového marketingu v roce 2015
Větší důraz na marketing na mobilních zařízeních a sociálních sítích, Big Data, Internet věcí, automatizace aktivit, ale i návrat k e-mail marketingu. To jsou jen některé z hlavních trendů digitálního marketingu v roce 2015, které vyplynuly z průzkumu provedeného mezi marketéry na sklonku loňského roku. Vytáhnout možná bude třeba i peněženku: investice do online marketingového softwaru porostou, výsledkem ale bude automatizace.
→ 2015: Změny v ITC technologiích ovlivní všechna průmyslová odvětví
Tzv. třetí platforma transformuje nejen odvětví ICT, ale i všechna ostatní průmyslová odvětví, přičemž v letošním roce v nich dojde k převratnému vývoji. Příkladem mohou být alternativní platební sítě v sektoru finančních služeb, rozšíření technologií IoT do oblasti bezpečnosti ve městech, dopravních systémech a veřejných službách nebo zavádění služeb založených na určení polohy v maloobchodě.