Co kromě běžných programů aktuálně nabízíte?
Je to videotéka s více než 2 000 tituly. Zákazníci mají také možnost podívat se na svůj oblíbený pořad v televizi až sedm dní zpětně, díky jedinečné funkci zpětného zhlédnutí. Většina lidí si digitální televizi pořizuje v balíčku s internetem. Ten je pro většinu rodin už skoro tak důležitý a nezbytný jako elektřina.
Podle čeho byste si vybíral internet do nového bytu nebo domu?
Dal bych hlavně na reference lidí, kterým věřím a kteří mají dobrou zkušenost se svým poskytovatelem internetu. Zohlednil bych také to, jak je internet přiveden ke mně domů. Před připojením vzduchem bych vždy preferoval kvalitní optické kabely. Ty jsou totiž spolehlivé při jakémkoli počasí, během silného větru i v zimě. Navíc u optiky, kterou poskytujeme, můžeme dosahovat mnohem větších rychlostí než lokální poskytovatel bezdrátového řešení. Samozřejmě i u optických kabelů může nastat nehoda, například je někdo může omylem překopnout, ale to se děje zřídka. A pokud to nastane, rychle dojde k nápravě.
Jakou roli by pro vás při výběru připojení hrála maximální rychlost? Vždyť v ní se operátoři snaží neustále trumfovat.
Dnešní rychlosti se pohybují ve stovkách Mb/s. Jsou tedy už tak vysoké, že pro běžné domácí nebo i kancelářské připojení bohatě stačí. To představuje rychlost stahování dat, která míří do vašeho počítače. Důležitý je způsob, respektive jakou technologií vám internet poskytneme. Staré sítě na bázi pevných linek nedosahují ani zdaleka takových rychlostí, které UPC poskytuje ve své síti optických kabelů.
Jak vysvětlíte, že si někdy zákazníci, dokonce i vaši, stěžují na nedostatečnou rychlost?
Jedna věc je, jaké připojení vám vede do bytu nebo domu. A druhá, jak máte internet rozvedený po domácnosti. To se může velmi často lišit a závisí to hlavně na tom, jaký máte modem, kde je umístěný a jak dobře šíří signál po bytě. Je poměrně časté, že malá změna umístění nebo výměna modemu za novější model, tyto situace vyřeší. My našim zákazníkům nabízíme modem Connect Box, který je jedním z nejvyspělejších na trhu.
Jak moc investujete do sítě a jak se zvětšuje?
Do sítě a jejího rozšiřování investujeme neustále. Aktuálně máme po celé republice 1.146.000 kilometrů monitorovaných optických vláken. Naše digitální služby, internet, televize a telefon, byly na konci roku 2018 zpřístupněny až pro 1.529.300 domácností v celé republice, což meziročně představuje růst až o 19.900 domácností.
Máte ve firmě na starosti mimo jiné i reklamu. Jaký má v dnešní době ještě vliv?
Z našeho pohledu je důležitá hlavně proto, aby nás zákazníci znali a věděli, že jsme v místě, kde bydlí. Pak je na nich, aby posoudili, která nabídka je pro ně nejvýhodnější. Reklama sama o sobě by nestačila, musí být vždy navázána na spolehlivou a kvalitní službu. Věřím, že tahle kombinace funguje. Dokazuje to i počet zákazníků, který nám dlouhodobě roste.
Roste i objem peněz, který dáváte do reklamy? Jak je velký a jaká média nejvíce využíváte?
Zkusím odpovědět jinak, protože přesnou částku vám říci nemohu. Každý rok se snažíme být mnohem více efektivní a dosahovat řekněme se stejným objemem peněz lepších výsledků. A to se nám myslím daří. V rámci mediálního mixu je pro nás stále nejdůležitější kombinace televizní reklamy a komunikace v online světě. Oproti dřívějším letům jsme více v rádiu, v tisku a OOH jsou to menší objemy.
Loni se vaše mateřská společnost domluvila na prodeji části aktivit v Evropě, což znamená že se UPC v České republice sloučí s Vodafonem. Co to bude znamenat pro zákazníka a kdy k tomu dojde?
Jedná se o globální dohodu, ke které se ještě musí definitivně vyjádřit Evropská komise. Proto nemohu komentovat načasování a ani žádné další kroky. Pro zákazníky se nyní nic nemění a jakmile budeme vědět a moci komunikovat cokoli dalšího, tak budou společně se zaměstnanci obou firem první, komu to sdělíme. Nicméně, dá se očekávat, že spojení nejlepšího kabelového internetu s nejlepší mobilní síti v ČR přinese zákazníkům ještě lepší a dostupnější služby než nyní.