Mladí požadují dynamičtější kariéru

30. 8. 2010

Sdílet

Více než polovina mladých finančních profesionálů plánuje využít svou kvalifikaci na širší uplatnění v byznysu.

Mladí lidé z oboru financí mají jasnou vizi své kariéry. Požadují jisté a stabilní zaměstnání a jsou motivování především penězi. Zjistila to globální Asociace profesních účetních ve společném průzkumu s globální poradenskou společností Mercer.

Průzkumu s názvem „Generace Y: Jak využít potenciál?“ se zúčastnilo více než 3 200 mladých lidí ze 122 zemí. Průzkum se tím stal jednou z největších studií zabývajících se kariérními představami mladých profesionálů vůbec. ACCA a Mercer rovněž provedli hloubkové rozhovory s předními globálními organizacemi jako Aviva, KPMG, Unilever, Hays, Santander a dalšími. Ptali se jich na specifický přístup k nové generaci pracovních sil.

V průzkumu mladí finanční profesionálové nejčastěji uváděli, že jsou spokojeni se svou současnou rolí v organizacích. Nicméně také vyjadřovali obavy o budoucnost. Celá polovina z nich se domnívá, že jim jejich zaměstnavatel není schopen nabídnout dostatečný rozvoj kariéry.

 

Rychlý prachy 

Kateřina Benešová, ředitelka ACCA pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, k průzkumu uvedla: “Tzv. generace Y, z anglického „young“ (mladý), má vlastní představy o svém profesionálním růstu. Náš průzkum ukázal, že mladí finanční profesionálové tvrdě pracují a požadují za to odpovídající a hlavně velmi rychlou odměnu.“

„Náš průzkum by se mohl stát výstražným znamením pro řadu zaměstnavatelů v podmínkách ekonomického oživení. Očekávání mladých jsou velmi specifická a zcela jistě není pravda, že vezmou zavděk jakoukoliv prací,“ dodala Benešová.

Podle ACCA proto budou v budoucnu zaměstnavatelé potřebovat mix profilů finančních profesionálů. Vedle těch, kteří se budou věnovat tradičním úkolům finančního oddělení, naroste počet těch, kteří budou svou původně finanční kvalifikaci využívat také mimo obor.

Chris Johnson, vedoucí pro lidský kapitál ve společnosti Mercer, k průzkumu řekl: “V měnícím se konkurenčním prostředí zůstává jedna konstantní věc, a tou je boj o talenty zítřka. Jednou z klíčových zásobáren budoucích talentů je právě generace Y. Společnosti si nyní uvědomují, že budou muset hledat nové cesty, jak se stát atraktivními pro tuto specifickou skupinu.“

 

ACCA a Mercer v průzkumu dále zjistili: 

-Na penězích záleží: Platy jsou pro mladou generaci finančních profesionálů důležité. Požadují však i odpovídající celkové podmínky zaměstnání: Důležité jsou peníze, rovnováha mezi soukromým a pracovním životem a práce pro renomované značky, které také nabízí odpovídající firemní kulturu a hodnoty.

-Učení ze zkušeností je klíčové: V profesionálním rozvoji považují mladí za klíčové tzv. učení ze zkušeností. Vyžadují osobní kontakt a popularita e-learningu je mnohem menší, než se doposud uvádělo.

Atraktivní zaměstnavatel reaguje: Rychlý rozvoj kariéry by měl být první starostí zaměstnavatelů, kteří chtějí uspět u generace Y. Průzkum ukázal, že mladí si sice váží bezpečného a stabilního zaměstnání. Nicméně jsou připraveni odejít, pokud zaměstnavatel nesplní jejich představy o kariérním postupu.

bitcoin_skoleni