Podle průzkumu Alma Career možnost home office nabízí více než tři čtvrtiny firem a více než polovina těch menších. 76 % velkých firem nabízí možnost home office alespoň vybraným zaměstnancům. U 18 % firem z povahy činnosti pracovat z domu nelze, u 6 % by to šlo, ale firma tuto možnost nenabízí.
A jak to vidí firmy v blízké budoucnosti?
82 % firem plánuje poskytovat práci z domova i v blízké budoucnosti. Ideálem je částečný home office, tedy část týdne doma a část v práci. Zatímco ve větších firmách 85 % respondentů preferuje minimálně tři dny v kanceláři, v menších firmách více než 60 % dotázaných preferuje maximálně dva dny v kanceláři.
Rovnováha mezi soukromým a pracovním životem
„Stále více zaměstnanců pozitivně hodnotí, když jejich práce umožňuje vyváženost pracovního a soukromého života. To jde ruku v ruce s home office a hybridní prací. Nejen mladší generace, ale i zaměstnanci vychovávající děti, často preferují, když je jejich zaměstnavatel vstřícný k potřebám ohledně času a místa práce,“ popisuje Tomáš Pavlíček z Atmoskop.cz.
Podle posledního JobsIndexu společnosti Alma Career jsou pro zaměstnance klíčové také vztahy na pracovišti a dobrá atmosféra ve firmě. Data Atmoskop.cz ukazují, že lidé při výběru zaměstnavatele dávají výrazně přednost neformální firemní atmosféře před formální a tomuto hledisku přikládají velký význam. Od ideálního zaměstnavatele také chtějí, aby je nenutil do přesčasů, umožnil jim v práci flexibilitu a nabízel benefity a další vzdělávání.
Jak se ale mezi firmami zorientovat
„Atmoskop.cz poskytuje lidem mimo jiné také takzvaný Company Matching, který pomáhá identifikovat firmy nejlépe odpovídající jejich osobním a profesním hodnotám. Člověk pak po vyplnění krátkého dotazníku zaměřeného na preference získá seznam firem, jež nejlépe odpovídají jeho představám,“ napovídá Pavlíček a dodává: „Na jednom místě pak najdou největší množství hodnocení zaměstnavatelů v ČR, které umožňuje transparentní pohled do firem. Stále více žadatelů o práci se právě podle tohoto hodnocení rozhoduje“.