Podle Českého statistického úřadu mělo v roce 2015 s nákupem přes internet zkušenost 42 procent všech spotřebitelů. Číslo sice meziročně narostlo o tři procentní body, stále to ale znamená, že více než polovina lidí internet jako nákupní kanál nevyužívá. A obchodníci se to snaží změnit. A to nejen tehdy, pokud obchodují s oblečením či obuví, které se na internetu prodávají nejčastěji. Trendem jsou také vstupenky, které vloni nakupovalo přes e-shop 16 procent Čechů. Pro obchodníky to má jasnou výhodu – nemusejí platit drahý provoz kamenných pokladen.
Asociace pro internetovou komerci (APEK) nyní v Česku eviduje více než 35 tisíc e-shopů. A svět kamenných obchodů se se světem internetu začíná čím dál tím více prolínat. „V současné době již v zásadě nejde oddělovat svět obchodu na e-komerci a kamenné obchody. Významné obchody spouštějí průběžně e-shopy, naopak nejvýznamnější internetové obchody zřizují výdejny či přímo prodejny tak, aby byly pro své zákazníky ještě dostupnější,“ konstatoval ředitel APEK Jan Vetyška. Češi ale mají v nakupování online ještě rezervy. Například ve Velké Británii a Dánsku, které jsou v tom v Evropské unii rekordmany, nakupuje na internetu téměř 80 procent obyvatel.