Výše uvedené potvrzuje i stálý vývoj cloudových služeb, nové trendy v tomto odvětví a také objem využívaných cloudových služeb. Cloud ve firemním prostředí je stále populárnější, společnosti jeho přínosy oceňují a velice dobře chápou jeho důležitost pro rozvoj svého byznysu.
Podmínky cloudových poskytovatelů většinou nevyhovují celému portfoliu potřeb firem. Ať už se jedná o veřejný, privátní nebo hybridní cloud, společnosti se dostávají do situace, kdy nabídky poskytovatelů nevyhovují jejich legislativním nebo regulatorním požadavkům a musí pečlivě vybírat vhodné služby pro jejich nasazení v jejich firemním prostředí.
Kompromisy přinášejí jen starosti
Zatímco ICT strategie firem mohou obsahovat strategii využívání nebo poskytování cloudových služeb, servisní model IT organizace bývá vstupem cloudových služeb do organizace značně zasažen. Poskytovatelé cloudů mají nejednotný přístup ke správě služby. V takovém případě se organizace může octnout v situaci, kdy IT organizace není schopna podporovat uživatele využívající cloudové služby. Mnohdy tak volí kompromisy, které jim v budoucnu mohou přinést spoustu starostí.
Firmy většinou požadují, aby služby poskytované z cloudu byly spravovány stejně, jako jejich současné aplikace. Jedná se zejména o podporu uživatelů, SLA (Service Level Agreement), řešení incidentů a řízení změn.
Kdo nesnižuje náklady, nebude stačit s dechem
Aby vyšla vstříc výše zmíněným požadavkům firem, vyvinula společnost Accenture řešení „Cloud Platform“, jehož účelem je integrovat cloudové aplikace a služby od různých poskytovatelů do jednoho servisního modelu s jedním rozhraním. Cloud Platform klientům umožňuje jednoduše a flexibilně spravovat služby a monitorovat jejich stav. Jde o dobře zabezpečenou službu, která dovoluje využívat předpřipravené integrace cloudových služeb pro podniková prostředí s parametry, které jsou požadovány od tradičních interních aplikací/služeb.
Accenture tak klientům přináší výrazné snížení celkových nákladů na vlastnictví cloudové kapacity v řešení pro jednoduchou správu služeb a jejich kvalitní dohled. Klienti se tak mohou soustředit pouze na svůj byznys a mohou si být jisti nízkými náklady optimalizovanými přímo pro jejich potřeby.