Jak to probíhá? Buď máte ve svém mobilu nainstalovanou aplikaci Qerko, kde po jejím spuštění můžete ze stolu sejmou kód a je vám vygenerován účet, u kterého můžete přidat i „dýško“ a zaplatit. Můžete útratu samozřejmě rozdělit na jednotlivé členy vaší obědové tlupy, takže ušetříte čas. Na pokladně restaurace vyjede na pokladně účtenka, informující číšníka nebo majitele restaurace, že host třeba u stolu 5 právě zaplatil. Pokud je vás víc a platíte každý zvlášť, z jídel si vyberete ta svá a necháte si vyjet účet, který se vám uloží v elektronické podobě do vašeho mobilního zařízení. Na toho posledního pak zbydou dobroty, ke kterým se většinou nikdo nehlásí, něco ve stylu „Poslední to zaplatí“.
Pokud ovšem aplikaci nemáte nainstalovánu, stačí jinou aplikací sejmout QR kód a je vám nabídnuto spuštění aplikace Qerko na webu. Funkčnost je absolutně stejná, jen se to děje „někde na internetu“.
Eins-zvö drei a je to!
Obřím přínosem pro vás i pro obsluhu je urychlení platební transakce, kdy hned po posledním loku nealkoholického piva nebo ochuceného nealko piva můžete zaplatit a odejít. Je dobré kývnout na obsluhu, že jste transakci provedli, aby se za vámi nevydal, že odcházíte bez zaplacení.
Tahle metoda je tu už dlouho – a nyní se dočkala inovace. Nové kódy v novém designu, ale v nich usazený NFC čip, takže platit můžete ještě pohodlněji pouhým přiblížením mobilu k nosiči QR na stole.
Během letošního roku mohli návštěvníci na stolech některých restaurací nacházet zbrusu nové QR kódy, které Qerko postupně zavádí ve všech svých partnerských podnicích. Tato inovace přináší řadu výhod oproti starší generaci. Na první pohled se nové kódy pyšní novým vzhledem díky spolupráci s prestižním studiem Stedina Design, ověnčeným řadou designových „Oscarů“ Red Dot Design Award. Kódy v sobě mají vylepšené NFC čipy, takže lépe reagují na přiložení telefonu. Změn se dočkaly také zvolené materiály, z nichž se QR kódy vyrábějí, jsou tak při běžném používání téměř nezničitelné a nepoškrabatelné, navíc vynikají vyšší odolností vůči povětrnostním podmínkám, čímž se prodloužila jejich životnost na stolech zahrádek. Kódy Qerka i nadále hosté poznají podle ikonického zeleného písmene „Q“.
Qerko je průkopníkem QR kódů v gastronomii a nyní se rozhodlo, že nastal čas tento hardware inovovat. Společnost spojila síly s designovým studiem Stedina Design, které přineslo své odborné znalosti a zkušenosti v oblasti designu a prémiové výroby. Celý proces, od první myšlenky k finálnímu produktu, trval asi půl roku. Nové kódy nabízí řadu vylepšení oproti původní generaci.
„Když jsme vstoupili do projektu, Qerko už mělo kvalitní produkt. Naším úkolem bylo ho změnit v prémiový a připravit ho na velkosériovou výrobu. Abychom dosáhli té nejvyšší kvality, musela se výroba rozdělit do čtyř míst po České republice, kde jednotlivé firmy mají na starosti část produktu, kterou umí nejlépe. K nám přichází na dvoufázovou kontrolu a nakódování čipu. Qerko objímá batman, což je náš pracovní název pro černou plošku přiléhající ke kódu, kterou podniky mohou využít pro další sdělení svým hostům. Momentálně ještě pracujeme na bezobalovém vratném balení, aby se mezi jednotlivými dodavateli minimalizovalo množství obalů používaných při přepravě,“ komentuje spolupráci Jakub Stedina, zakladatel a kreativní ředitel studia Stedina Design.
Technologie s lákavým designem
Nové QR kódy představují významný technologický posun, který zajišťuje nejen jejich estetickou atraktivitu, díky níž se hodí do jakéhokoli podniku, ale také odolnost vůči běžnému opotřebení. Kódy jsou vyrobeny z matného materiálu, jenž eliminuje odrazy světla v restauračním prostředí a na zahrádkách, na kterých odolají přímému slunci i prudkému dešti. Tento designový prvek umožňuje snadné načtení kódu a zároveň přispívá k celkovému vizuálnímu dojmu z restaurace. Součástí kódů je také vylepšený NFC čip, který zajišťuje bezpečné a spolehlivé připojení k platebním systémům, protože bude nadobro zamknutý proti přepisu dat. Kódy navíc obsahují doplňkovou samolepku, tzv. batman, na niž mohou podniky umístit sdělení pro své hosty, logo nebo třeba číslo stolu.
Pilotní testování nových kódů spustilo Qerko ve vybraných podnicích již v prosinci, další následovaly na počátku letošního roku. Nové kódy tak prověřili hosté v restauracích Stodola Herink, Holešovická Sedma, Spojka Karlín, MỘC Liberec a Na Květnici. Po úspěšném testování spustilo Qerko ostrý provoz kódů a začalo kódy, jakožto svůj nový standard, instalovat do zbylých partnerských podniků.
„Naše nové QR kódy představují zásadní vylepšení pro restaurace, které s námi spolupracují. Kódy jsou odolné, nepoškrabatelné a nezničitelné, což zajišťuje dlouhou životnost a neustále dobré uživatelské zkušenosti. Navíc se svým prémiovým designem tyto kódy představují významný estetický prvek v podnicích, díky kterému se hodí do bister, hospod i restaurací. Již nyní jich máme ve výrobě přes dvanáct tisíc pro Česko, dvě stě do Rakouska a tisíc kódů pro Slovensko,“ uzavírá Lukáš Kovač, CEO společnosti Qerko.