Novela zákona může omezit prodeje po telefonu

5. 10. 2017

Sdílet

 Autor: © webdata - Fotolia.com
Ministerstvo průmyslu a obchodu s ministerstvem spravedlnosti předložilo věcný záměr novelizace zákona o ochraně spotřebitele s cílem zvýšení ochrany práv spotřebitelů. Podle navrhované novely zákona se smlouva uzavřená po telefonu stane závaznou, až když ji skutečně fyzicky podepíšete.

Velkým přínosem novely zákona by mělo být umístění práv a povinností spotřebitelů a podnikatelů do jednoho právního předpisu. Výhodou nové úpravy má být přehlednost a srozumitelnost. Výsledkem pak bude zvýšení ochrany spotřebitelů v řadě oblastí, současně by měla vést i k posílení vymahatelnosti spotřebitelského práva obecně.

 

„Novela zákona přímo řeší otázky zvýšení ochrany spotřebitelů zejména v problematice uzavíraní smluv po telefonu. Legislativní úprava by měla znemožnit prodeje tzv. „šmejdům“, kteří využívají nejrůznějších nekalých prodejních taktik,“ říká Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart, jednoho z největších poskytovatelů služeb kontaktního centra v České republice. Dále novela zavede nové informační povinnosti v případě smluv uzavíraných na dálku elektronickými prostředky. Zakotví povinnosti a sankce na jednom místě a posílí veřejnoprávní ochranu tam, kde chybí.

 

„Vzhledem k tomu, že dbáme na serióznost našich partnerů a dlouhodobě si hlídáme vysoký etický a profesní standard, nemáme se čeho bát. Naopak jsme rádi, že dojde k vyčištění trhu,“ dodává Studnička. Po nabytí účinnosti bude nutné řešit techniku zajišťování podpisu smluv. „Z tohoto důvodu do budoucna plánujeme zřídit novou pracovní pozici, díky které budeme moci hlídat kvalitu uzavření obchodu až do finále, tedy podpisu smlouvy. Což je současně i vstřícný krok pro firmy, které chtějí prodávat po telefonu, ale nemají vyřešený systém osobního podpisu smlouvy, který bude nově už nutný,“ doplňuje nakonec Studnička.

bitcoin školení listopad 24

 

Soustředění spotřebitelských zákonů do individuálního právního předpisu umožní také pružnou reakci na potřebu začlenění nové evropské legislativy, např. v souvislosti s digitálním prostředím nebo online prodejem.