On-line reklama: Největší potenciál je u mobilních uživatelů a u videa

2. 12. 2015

Sdílet

 Autor: © sellingpix - Fotolia.com
Největší potenciál ze služeb v oblasti online marketingu má mobilní a video reklama. To si alespoň myslí čeští marketéři. Vyplývá to z výzkumu společnosti ACOMWARE, který byl zveřejněn v první den konference Marketing Festival. Výzkum se zároveň podíval na to, jak jsou marketéři se svými podmínkami v oboru spokojeni a jak se dále vzdělávají.

Průzkum uskutečněný v listopadu 2015 se zaměřil na názory a postoje specialistů na online marketing. Z odpovědí vyplývá, že největší rozvoj čeká tuzemský trh v oblasti mobilní reklamy. „Myslí si to zhruba 65 % dotázaných. Přes 50 % se dále shoduje, že velký vzestup čeká video reklamu nebo sociální sítě,“ vysvětluje Ondřej Klega ze společnosti ACOMWARE a dodává: „Umístění mobilů na prvním místě výzkumu není překvapivé. Z našich statistik za letošní rok mimo jiné vyplývá, že podíl mobilů na návštěvnosti a obratu českých e-shopů se za rok zvýšil o zhruba 60 %.“

 

U specialistů na online marketing panuje podle výsledků průzkumu spokojenost s platovými podmínkami v oboru. Mají také velký zájem dále rozšiřovat své znalosti. „Se svým platem je spokojeno 70 % marketérů. Týká se to i těch, kterým mzda v poslední době stagnovala,“ říká Klega.

 

Pokud jde o potřebu vzdělávání se, 88 % marketérů čte odborné publikace, jako jsou knihy či blogy. Informace získávají též na sociálních sítích (73,1 %) nebo na českých konferencích (71,8 %). Více než čtvrtina dotázaných je již držitelem některé z odborných certifikací.

 

Více než 41 % marketérů nejvíce motivují k práci prokazatelné výsledky jejich práce. Na druhém místě se objevila možnost sebevzdělávání. Až za čtvrtý nejdůležitější faktor považují marketéři mzdu či jiný druh finanční odměny.

bitcoin_skoleni

 

„Výsledky jasně ukazují, že finanční ohodnocení není jediným motivátorem pro start kariéry. Zejména u mladých lidí naopak platí, že jsou nadšeni z možnosti pracovně se rozvíjet v oblastech, které jsou jim přirozeně blízké,“ myslí si Magda Divišová, CEO společnosti Online People.