Z celkově uhrazených 2,56 miliardy korun připadá 776 milionů korun na zcela vyrovnané závazky po splatnosti. Ze 77.000 osob, které zcela doplatily své závazky po splatnosti, se ve 14.000 případech jednalo o závazek déle než 3 roky po splatnosti. Na částečné splátky závazků po splatnosti pak připadalo zbylých 1,78 miliardy korun. I v případě částečných úhrad řeší občané často závazky, které jsou řadu let po splatnosti (na závazky po splatnosti vzniklé před třemi a více roky odeslali občané více než 900.000 splátek).
Podle dlouhodobých zkušeností sdružení SOLUS uhradí přibližně 21 % osob svůj závazek po splatnosti proto, že chce čerpat další službu u některého z členů Sdružení. V průměru tak učiní klient po druhém pokusu o čerpání služby.
„Je zajímavé, že se řada klientů musí opakovaně přesvědčit, než si dá své závazky po splatnosti do pořádku. U první žádosti o novou službu to ještě tak silně nevnímají, u druhé žádosti pak u většiny nastává zlom: klient buď své závazky začne splácet, nebo se pokusí službu získat u společnosti, která není členem sdružení SOLUS a platební morálku potenciálních klientů v našich registrech neprověřuje,“ dodává Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.
Registr fyzických osob SOLUS je na českém trhu unikátní. Obsahuje totiž údaje o dlouhodobě nesplácených závazcích nejen u bank a jiných finančních institucí, ale také u společností z jiných ekonomických sektorů. Zvyšuje tak ochranu členských společností i klientů před neodpovědným zadlužováním.