Platební metoda Twisto významně posiluje a plánuje expanzi do off-line plateb. K dalšímu rozvoji služby pomůže i nový investor, kterým se stala finančněporadenská společnost Partners. Doplňuje tak trio investorů, kterými je Enern, Miton a Tomáš Čupr. Spolumajitel Partners Petr Borkovec plánuje dále rozvíjet moderní platební metody bez bank a také se těší na inovativní investiční produkt pro bezmála půl milionu klientů Partners, který s Twistem chystá.
Stejně jako Twisto vytvořilo nový trh „odložených plateb“ v českém e-commerce, připravuje nyní produkty, kterými chce změnit konvence i v off-line platbách. „V on-line prostředí se nám podařilo díky využití moderních technologií umožnit zákazníkům odloženou platbu pomocí jednoho kliknutí místo vyplňování komplikovaného formuláře plného osobních údajů. Jdeme za vizí být nejrychlejší platební metoda pro on-line nákupy. Náš další cíl je vstup do světa off-line plateb, kde vidíme velký prostor pro vylepšení stávajících služeb pro zákazníky, a i proto vítáme vstup Partners a jejich znalost tohoto trhu,“ vysvětluje Michal Šmída, CEO a zakladatel Twisto. Představení nových platebních služeb by mělo proběhnout v příštím roce.
Partners získávají ve společnosti Twisto čtvrtinový podíl. Spolumajitel Partners Petr Borkovec se bude s týmem Twisto podílet na produktovém vývoji a na růstové strategii firmy. „Investici do Twista vnímám především jako investici do skvělého týmu, který projektem žije, stejně jako do unikátní platební metody bez banky a systému vyhodnocování bonity moderně, na dálku a bez zdlouhavého dokládání čehokoli. Máme spoustu skvělých plánů, především vstup do off-line se službami, které uvítá každý klient Partners, i ten, který nenakupuje nutně každý den na internetu. Spojujeme tak síly a naplňujeme naši vizi toho, jak by měly vypadat finanční služby. Zároveň vidím potenciál vybudovat pro naše klienty opravdu zajímavou investiční platformu, která zatím není na českém trhu,“ přibližuje Petr Borkovec důvody nové spolupráce.
Srdcem risk managementu je Nikita
Twisto na trhu působí od října 2013. V současné době využívá Twisto přes 150 e-shopů, u kterých se v průměru podílí 6–7% podílem na obratu obchodníka. „V první fázi projektu pro nás bylo klíčové naučit Nikitu správně vyhodnocovat bonitu zákazníků. Nikita je námi vytvořený algoritmus, který je srdcem celého risk managementu Twisto. Nepoužíváme tak žádné registry a zákazníka posuzujeme pouze na základě veřejně dostupných informací,“ doplňuje Šmída. Právě Nikita je unikátním know-how Twisto, o které mají zájem i největší české banky.