Podnikatelé skupují ready-made společnosti s víceletou historií

18. 8. 2011

Sdílet

Začít podnikat a hned mít firmu i s několikaletou historií. Přesně to požaduje více než polovina českých podnikatelů nakupujících ready-made společnosti.

V předcházejících letech nebyl o starší firmy příliš zájem, letos tvoří 51 % prodaných společností. Hlavní výhodou starších firem je delší podnikatelská historie, která znamená lepší image. Data vyplývají z analýzy firmy Společnosti Online, která působí v oblasti prodeje ready-made společností. 

V letošním roce tvoří firmy založené v letech 2009 a 2010 51 % všech prodejů realizovaných Společnosti Online. Poměr je až na desetiny procenta shodný v případě prodejů společností s ručením omezeným, akciových společnosti i evropských společností (SE). Ve srovnání s předcházejícími lety se jedná o dramatický nárůst. Důvody však nejsou ekonomické nebo kvůli změně legislativy. Podnikatelům jde o image stabilní a delší dobu existující společnosti.

 

Žádné závazky z minulosti...

„V minulosti jsme zažili období, kdy výrazně vzrostl zájem o starší společnosti. Důvodem byla změna legislativy a starší firma se jednoznačně vyplatila. Dnes je motivem delší historie zápisu v obchodním rejstříku. Ta v partnerech vzbuzuje větší důvěru, než když jednají se společností založenou před měsícem,“ říká Mária Ščamburová, obchodní ředitelka Společnosti online, lídra na trhu prodeje ready-made společností a dodává: Delší historie je důležitá zejména pro podnikatele, kteří se ucházejí o některou z větších zakázek, případně o veřejné dotace.“ 

K vyšší důvěryhodnosti přispívá nejen delší podnikatelská historie, ale také provedená inventura účetnictví za předešlá období. Právě inventura účetnictví bývá nutným požadavkem v některých výběrových řízeních. I přes delší historii zápisu v obchodním rejstříku ready made společnosti založené v dřívější době nevykonávaly podnikatelskou činnost a při jejich koupi tak podnikatel nepřebírá žádné závazky z minulosti. 

Trh prodeje ready-made společností, tedy firem předzaložených a připravených k dalšímu prodeji v České republice každým rokem narůstá. V roce 2009 podnikatelé koupili 2 600 těchto společností, v roce 2010 už 3090. V loňském roce tak každá osmá založená společnost vznikla jako ready-made.

 

Zdroj: Společnosti Online

ICTS24