Hlavní navigace

Podniky budou moci Windows 10 upgradovat jednou za rok (1)

17. 9. 2018

Sdílet

Většina podniků si vezme za svůj roční cyklus upgradů Windows 10, čímž se jim aspoň trochu uvolní ruce od evidentně nikdy nekončících koleček testování a implementací, uvádí expert na systém Windows.

„Myslím, že podniky budou spadat do každoročního tempa,“ řekl v jednom rozhovoru Stephen Kleynhans, viceprezident společnosti Gartner pro výzkum. „Díky 30 měsícům podpory získáte možnost volby, kdy začnete nasazovat [upgrade]. Můžete říct: ‚Začneme s tím v lednu, pilotní provoz spustíme v březnu a implementovat budeme v červnu.‘ To už je pěkné [časové] okno.“

Kleynhans zde odkazuje na změny, které očekává, že budou realizovat podniky po oznámení Microsoftu z minulého týdne, že rozšiřuje podporu Windows 10 Enterprise a Windows 10 Education na 30 měsíců. Dodatečná podpora – která předtím dosahovala maximálně 18 měsíců – bude k dispozici jen pro podzimní feature upgrade, tedy každoroční aktualizaci označenou ve formátu rrmm Microsoftu jako xx09. Variantou, která jako první získá dva a půl roku bezpečnostních záplat a ne-bezpečnostních oprav chyb, bude Windows 10 Enterprise 1809 (a odpovídající edice Education), která má být vydána ještě koncem září, případně počátkem října.

Pro podniky bylo dosud složité – ale ne nemožné – aby každý rok vynechaly jednu ze dvou aktualizací Windows 10 poté, co po 18 měsících vypršela podpora. Díky rozšíření podpory na 30 měsíců bude vynechání jednoho feature upgradu poměrně snadné.

Ale proč je vůbec třeba něco vynechávat? Protože korporátní zákazníci se nikdy nepřenesli přes přesvědčení Microsoftu, že Windows musejí být (a mohou být) aktualizovány několikrát ročně. Jenže toto tempo je pro podniky příliš vysoké a IT administrátorům kvůli němu nezbývá čas na důležitější věci. Jenže riziko bylo příliš vysoké na to, aby ho bylo možné přijmout, neboť vynechat bezpečnostní aktualizaci bylo nepřijatelné.

bitcoin_skoleni

„Myslím, že si tím Microsoft uvědomil realitu,“ řekl Kleynhans o rozšíření podpory, v jehož důsledku má zákazník možnost implementovat pouze jeden feature upgrade ročně.

Pokračování